دکترغلامرضا غفاری:

افزایش کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های کشور جزو اولویت‌های وزارت علوم است

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۵:۳۰:۳۱
کد خبر: ۷۲۰۲۳۱
افزایش کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های کشور جزو اولویت‌های وزارت علوم است
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: افزایش برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های سراسر کشور جزو اولویت‌های وزارت علوم است

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر غلامرضا غفاری در دانشگاه حکیم سبزواری و درنشستی با مسئولان حوزه فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه با اشاره به نگاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تشکل‌های دانشجویی و کرسی‌های آزاداندیشی، اظهار داشت: دانشگاه محل نقد و بررسی اندیشه‌ها است و امروزه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مورد تأکید مقام معظم رهبری و مسئولان کشور است.

دکترغفاری بیان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ تشکل اسلامی، سه هزار کانون فرهنگی و ۹ هزار و ۵۰۰ انجمن علمی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند و گسترش فعالیت این تشکل‌ها موردتوجه وزارت علوم است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها جدا از مشکلات و مسائل جامعه نیست، گفت: واقعیت این است که مسائل فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها و جامعه با همدیگر پیوند و همراهی قابل اعتنایی دارند.

دکتر غفاری ادامه داد: واقعیات فرهنگی و اجتماعی که امروزه در جامعه خودمان با آن روبه رو هستیم دارای یک سیالیت و پویایی دایم هستند.

وی افزود: این سیالیت از سویی باعت تحرک و پویایی محیط شده است اما از سویی و از جنبه مدیریتی کار ما را به عنوان متولیان فرهنگی دانشگاه‌ها سخت کرده است و به نوعی پیش بینی پذیری را هم برای ما سخت می‌کند و هر روز و هر لحظه ما را با مسائل جدید و تازه ای روبه رو می‌کند و ما باید این آمادگی را در خودمان برای مواجه شدن با این موارد ایجاد کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: نکته دیگری که امروزه در ارتباط با مسائل فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها با آن روبه رو هستیم این است که مسائل سیاسی بسیاری از جامعه وارد دانشگاه می‌شود در حالی که در گذشته این مسائل در دانشگاه شکل می‌گرفت و به جامعه وارد می‌شد که بخشی از این موضوع به گسترش فضاهای مجازی مربوط می‌شود.

وی در ادامه همراهی و همراهی دانشگاه حکیم سبزواری در برگزاری چهل و یکمین سالگرد عروج دکتر شریعتی را که در روستای مزینان، زادگاه دکتر شریعتی برگزار شد؛ برای جامعه علمی و فرهنگی کشور و هم برای دانشگاه حکیم سبزواری یک نعمت و فرصتی بسیار مغتنم عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز