دکتر باقری:

توسعه کیفی رشته های تحصیلی و مأموریت گرا شدن آنها از اولویت های وزارت علوم است

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۱۴:۵۴:۱۰
کد خبر: ۷۲۱۲۴۵
توسعه کیفی رشته های تحصیلی و مأموریت گرا شدن آنها از اولویت های وزارت علوم است
دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت های اُمنا و هیئت ممیزه مرکزی در جلسه شورای دانشگاه لرستان گفت: توسعه و ارتقای کیفی رشته‌های تحصیلی و مأموریت‌گرا شدن آنها، از اولویت‌های وزارت علوم است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر باقری، در این آیین که در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان برگزار شد اظهار داشت: دانشگاهها در استان‌ها باید نقش مهمی در رفع مشکلات استان داشته باشند و راه‌حلهای علمی کاربردی ارائه کنند. وی صریح کرد: گسترش و توسعه کیفی رشته‌های تحصیلی مهم‌تر از گسترش کمی است و ارتقای کیفی رشته‌های تحصیلی از اولویت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

قائم مقام وزیر علوم، خاطرنشان کرد: آیین‌نامه‌های ارتقا در جهت حمایت از کارآفرینی و تجاری‌سازی و تقویت مقالات با کیفیت‌تر اصلاح شده‌اند که یک گام مهم در راستای کیفی‌سازی است. وی بیان کرد: هر استانی مشکلات و معضلات خاص خودش را دارد و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید بتوانند متناسب با مشکلات منطقه‌ای و استانی، راه‌حل ارائه نمایند و در این زمینه اثرگذار باشند.

دکتر باقری افزود: هر دانشگاهی در هر استانی متناسب با نیازها، مشکلات و پتانسیلهای آن استان، باید مدل خاص دانشگاهی خودش را برای نقش آفرینی هرچه بیشتر در رفع مشکلات آن داشته باشد تا ارتباط بین دانشگاه و جامعه، بیش از پیش، تقویت شود.

دکتر خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان نیز در این آیین گفت: دانشگاه نسل سوم دانشگاه مهارت‌آفرین و کارآفرین است.

وی افزود: در دانشگاه لرستان اقدامات خوبی برای تحقق دانشگاه نسل سوم صورت گرفته است از جمله اینکه مجوز برخی رشته‌های تحصیلی جدید در این دانشگاه همچون باستان‌شناسی، علوم و مهندسی شیلات، علوم و مهندسی محیط زیست و جغرافیا و برنامه ریزی گرایش گردشگری در تناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان لرستان اخذ شده است.

دکتر عزیزی اظهار داشت: شورای دانشگاه یک شورای مهم در راستای ارائه خرد جمعی و اتخاذ تصمیمات بهتر است.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان اظهار داشت: باید به شرکت‌های دانش‌بنیان توجه بیشتری شود.

وی تصریح کرد: بخش مهم تحقق شعار سال که تحت عنوان "حمایت از کالای ایرانی" نام‌گذاری شده است آن است که دانشگاهیان در جهت ارتقای کیفیت کالای ایرانی، ایده‌پردازی کنند و طرح‌هایی برای ارتقای کیفیت کالای ایرانی ارائه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز