حذف کلاس‌های کپری سیستان و بلوچستان با همراهی خیران در تابستان امسال

۱۳۹۷/۰۴/۰۵ - ۱۶:۵۶:۰۸
کد خبر: ۷۲۲۶۹۷
حذف کلاس‌های کپری سیستان و بلوچستان با همراهی خیران در تابستان امسال
مدیرکل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان با اشاره به عدم تطبیق مدارس کانکسی با زیست‌بوم منطقه گفت: کلاس‌های کپری استان تا پایان تابستان جاری حذف و تبدیل به کلاس های استاندارد خواهد شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علیرضا راشکی با اشاره تعداد مدارس قدیمی و غیراستاندارد استان گفت: 800 مدرسه قدیمی و غیر استاندار  در استان وجود دارد که قرار است برای نوسازی آن‌ها طی امسال و سال آینده، تأمین اعتبار شود.

وی در مورد کلاس‌های کپری در این استان گفت: 150باب کلاس‌های کپری شناسایی‌شده است که به همت خیران، همه آن‌ها در تابستان امسال حذف و  تبدیل به کلاس‌های درس استاندار خواهند شد.

وی در ادامه گفت: شاخص سرانه فضاهای آموزشی استان پایین‌ترین است که فقط 32 درصد مدارس خاش تخریبی و 25 درصد نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی‌اند و 43 درصد شرایط بهتری دارند.

راشکی پوشش تحصیلی دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان در مقطع ابتدایی 91 و هشت‌دهم درصد، در متوسطه اول بالای 85 درصد و  در متوسطه دوم شاخص‌های پوشش تحصیلی 61.27 درصد عنوان کرد.

وی درباره طرح جایگزینی مدارس کپری گفت: طرح تحقیقاتی مدارس کپری و سنتی باهدف طراحی سازه‌ای مناسب و جایگزین مدارس پیش‌ساخته در سیستان و بلوچستان در حال اجراست و ازبه دلیل اینکه مدارس پیش‌ساخته یا همان مدارس کانکسی نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای ‌مدارس کپری که ‌با زیست و بوم منطقه سازگاری دارند باشند، مقرر شد این طرح در استان اجرا شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: از مجموع ۱۸هزار و ۹۵۴کلاس درس استان پهناور سیستان و بلوچستان، بیش از 10 هزار کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی است

 

نظر شما