دکترشریعتی:

موسسات آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی سال آینده اجازه پذیرش دانشجو ندارند

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۱۰:۲۰:۱۱
کد خبر: ۷۲۴۱۲۶
موسسات آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی سال آینده اجازه پذیرش دانشجو ندارند
دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه هیچ دانشگاه وابسته به دستگاه‌های دولتی از سال آینده اجازه پذیرش دانشجو ندارد،‌ گفت: این مراکز تنها در صورت هماهنگی‌ با دیوان عدالت اداری و سازمان امور استخدامی و جلب نظر این نهادها می‌توانند برای جذب دانشجو اقدام کنند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر شریعتی درخصوص نحوه تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجو در نقاط مختلف از سوی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تعیین و به وزارت علوم ارسال می‌شود. زمانی که این مراکز با متقاضیان زیادی مواجه می‌شوند، در فرایند آزمون یا بعد از آن، نتیجه اصلاحیه ظرفیت‌ها که از سوی این مراکز ارسال شده به اطلاع داوطلبان رسانده می‌شود.

وی تصریح کرد: وزارت علوم غالباً با درخواست دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به منظور افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو موافقت می‌کند و تنها در صورتی که استانداردهای لازم در این زمینه وجود نداشته باشد با درخواست آنها موافقت به عمل نمی‌آید.

معاون آموزشی وزارت علوم درخصوص وضعیت پذیرش دانشجو در مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی گفت: براساس مصوبه شورای عالی عدالت اداری سال ۱۳۹۶ مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی مجوز پذیرش دانشجو ندارند اما با توجه به اینکه این مصوبه بعد از انتشار دفترچه آزمون‌ها ابلاغ شد، وزارت علوم با هماهنگی سازمان امور استخدامی کشور با دستگاه‌ها در زمینه پذیرش دانشجو همراهی کردند.

دکتر شریعتی خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۹۸ ظرفیت پذیرش دانشجو در کلیه مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی کشور صفر خواهد شد و وزارت علوم هیچ استثنائی در این زمینه برای هیچ مرکز آموزش عالی قائل نیست.

وی خاطرنشان کرد: مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی تنها در صورتی که مکاتبات درخواست‌های خود برای پذیرش دانشجو را با دیوان عالی عدالت اداری و سازمان امور استخدامی کشور انجام داده باشد و در این زمینه موافقت آنها را جلب نمایند و این موافقت را به وزارت علوم اعلام کنند، مشکلی برای جذب دانشجو ندارند. اما تاکید می‌کنم این مراکز به هیچ عنوان برای مجوز پذیرش دانشجو به این وزارتخانه مراجعه نکنند و تا زمانی که هماهنگی‌های لازم را با مراکز مربوطه انجام ندهند اجازه جذب دانشجو نخواهند داشت.

 

نظر شما