راههای گسترش همکاری های علمی و آموزشی بین ایران و ترکیه بررسی شد

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۱:۵۲:۱۰
کد خبر: ۷۲۹۲۶۶
راههای گسترش همکاری های علمی و آموزشی بین ایران و ترکیه بررسی شد
روسای دانشگاههای سطح یک ایران و ترکیه به منظور توسعه همکاری های علمی و آموزشی میان دو کشور طی نشستی در شهر استانبول گرد هم آمدند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این نشست که با محوریت تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و پژوهشی برگزار شد، طرفین در خصوص راه‌های ارتقای توان علمی و آموزشی و انجام فعالیت‌های پژوهشی میان مراکز آموزش عالی دو کشور به رایزنی پرداختند.

این نشست دو روزه با پیگیری دانشگاه تبریز به عنوان مسئول کارگروه ملی همکاری‌های علمی ایران و ترکیه و به میزبانی دانشگاه آیدین استانبول برگزار شد.

در این آیین از طرف ایران رؤسای دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، علامه طباطبایی، خواجه نصیرالدین طوسی، تربیت مدرس و علم صنعت با طرف‌های ترک به رایزنی و گفت و گوی تخصصی در حوزه‌های علمی و مدیریت مراکز دانشگاهی پرداختند.

دکتر محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران در این همایش علمی گفت: همکاری بین المللی میان دانشگاه‌های ایران و کشورهای مختلف، دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

دکتر محمدرضا پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز نیز با اشاره به مرحله تجاری سازی برخی پروژه‌های مشترک میان مراکز دانشگاهی ایران و ترکیه اظهار امیدواری کرد که در چارچوب همکاری علمی بین دو کشور، طرفین از ظرفیت‌ها و تجارب یکدیگر استفاده کنند.

در نشست دو روزه رؤسای دانشگاه‌های ایران و ترکیه چندین تفاهم نامه همکاری امضا شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز