ساخت دستگاه تست ایمپلنت زانو

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۱۵:۴۸:۱۵
کد خبر: ۷۳۰۳۲۳
ساخت دستگاه تست ایمپلنت زانو
پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت دستگاه تست ایمپلنت زانو شدند که قادر است عمر مفید ایمپلنت را مورد ارزیابی قرار دهد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، بهزاد عیدیون، مجری طرح با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه تست ایمپلنت زانو گفت: امکان تست ایمپلنت‌هایی که در کشور ساخته می‌شد در داخل وجود نداشت و تست‌های مربوط به آن در کشورهای دیگر از جمله آلمان انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه بر اساس استاندارد ایزو، در تست ایمپلنت زانو، چهار حرکت در نظر گرفته می‌شود، افزود: شبیه‌سازی حرکت اصلی زانو هنگام خم و راست شدن، چرخش اندک زانو، عقب و جلو شدن میلی‌متری استخوان‌های زانو و فشار زمین به زانو و زانو به زمین از جمله شاحص‌های تست ایمپلنت زانو است.

عیدیون ادامه داد: در این طرح تحقیقاتی توانستیم دو مولفه اصلی این استاندارد که شامل شبیه‌سازی حرکت اصلی زانو هنگام خم و راست شدن و فشار زمین به زانو و زانو به زمین می‌شود را پیاده کنیم و برای دو مولفه دیگر فضای لازم را در نظر گرفته اما به دلیل وجود هزینه‌های بالای آن، دو حرکت را فعلاً به دستگاه اضافه نکرده‌ایم.

عیدیون در پایان با تاکید بر اینکه این دستگاه مراحل ثبت اختراع و تجاری‌سازی را طی می‌کند، اظهار داشت: با استفاده از این دستگاه امکان انجام تست سایش بر روی ایمپلنت زانو و تخمین عمر مفید ایمپلنت فراهم شده است.

 

نظر شما