استفاده از ظرفیت تلویزیون تعاملی برای آموزش خانواده‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۱۶:۰۸:۰۲
کد خبر: ۷۳۰۳۴۰
در نشست مشترک ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش، استفاده از ظرفیت تلویزیون تعاملی برای آموزش خانواده‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مطرح شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید محمد بطحایی  در نشست مشترک ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش، ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه کرامت ، اظهار داشت:  از دیدگاه وسیع، ارزشمند و پاسخگوی حوزه  در خصوص مطالبات  قدردانی می‌کنم و این ویژگی حوزه ، فرصتی مغتنم را  برای آموزش‌وپرورش به وجود آورده  که باید از آن به‌خوبی استفاده شود و به همین منظور باید کارگروه‌ها به‌طور مستمر تشکیل جلسه بدهند و در عملیاتی کردن برنامه‌ها همدیگر را کمک کنند.

وی افزود:اقتصاد کشور در شرایط سختی است و خوشبختانه تجارب خوبی برای عبور از بحران داریم اما این شرایط باعث نمی‌شود که از  طرح‌های ستاد همکاری‌های غفلت کنیم و مجموعه وزارت آموزش‌وپرورش  تلاش خواهد کرد  که برنامه‌ریزی‌های لازم را برای عملیاتی کردن مصوبات داشته باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش با معرفی تلویزیون تعاملی گفت: وجه عمده آسیب‌های اجتماعی در مورد دانش آموزان به عدم آگاهی  خانواده برمی‌گردد و تلویزیون تعاملی مخاطب محور است و از این فرصت می‌توان برای آموزش خانواده‌ها و  خصوصا در برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد . به همکاری حوزه با آموزش‌وپرورش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازاست و پیشنهاد می‌کنم  اعضای ستاد همکاری‌ها، ضمن توجه به ظرفیت تلویزیون تعاملی ، برنامه پنج‌ساله آموزش مربیان، مدیران و خانواده‌ها را در نظر داشته باشند .

سید محمد بطحایی گفت: با توجه به شرایط تا جایی که امکان داشته باشد از حضور روحانیون آشنا به حوزه تعلیم و تربیت  در مدارس  استفاده خواهیم کرد و برای حضور مؤثر روحانیون برگزاری دوره‌های آموزشی و  اعطای گواهی‌نامه مهارت در نظر گرفته خواهد شد.

شایان‌ذکر است در این نشست حجت‌الاسلام اعرفی رئیس حوزه علمیه ، ضمن قدردانی از همکاری‌های آموزش‌وپرورش گفت: حوزه باید پاسخگو و بر مبنای تعامل با نهادها  کارکند و در راستای ارتباطات و  تعاملات ، آموزش‌وپرورش  اولویت اصلی  و مهم حوزه‌ی علمیه است .

وی تدوین برنامه 5ساله مشترک مبتنی بر اسناد بالادستی طرفین،تشکیل کار ویژه‌های روحانیت ،استفاده از مضامین و محتوای سند تحول بنیادین  در برنامه‌ها،پیگیری تأسیس مدارس معارف،تربیت نیروی متخصص در برای آموزش‌وپرورش ، استفاده از طلاب وظیفه در آموزش‌وپرورش و برگزاری دوره‌های مهارتی را از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام ستاد همکاری ها برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز