وزیر آموزش و پرورش؛

طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تسهیلاتی برای ادامه تحصیل مدال‌آوران فراهم است

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۴:۰۸:۰۴
کد خبر: ۷۳۲۰۹۰
طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تسهیلاتی برای ادامه تحصیل مدال‌آوران فراهم است
وزیر آموزش‌وپرورش در پایان مراسم اختتامیه المپیاد جهانی زیست‌شناسی 2018، در جمع خبرنگاران گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تسهیلاتی برای ادامه تحصیل مدال‌آوران فراهم است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه مراسم اختتامیه بیست نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشحالیم که توانستیم به نحو مطلوب المپیاد جهانی زیست‌شناسی را برگزار کنیم و نشان دادیم علیرغم تمام هجمه‌ها علیه ایران، می‌توانیم المپیادی در کمال صلح و دوستی برگزار کنیم و خوشبختانه یک برگ زرین دیگر بر افتخارات کشور اضافه شد و در شرایط ناجوانمردانه فعلی که فضای بین‌المللی برای کشور ایجاد کرده است میزبان بیش از 70 کشور شدیم و 510 نفر از نخبگان علمی کشورهای مختلف در این رویداد علمی شرکت کردند.

 

کیفیت برگزاری مسابقات به اذعان مسئولان ibo کم‌نظیر بود

وی افزود: به اذعان مسئولان ibo طی 16،15 سال اخیر کیفیت برگزاری مسابقات کم‌نظیر بود و ایران توانست به مردم جهان نشان دهد کشوری امن و به دنبال صلح است که دست برادری را برای آن‌ها که بخواهند تعامل داشته باشد می‌فشارد.

 

طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تسهیلاتی برای ادامه تحصیل مدال‌آوران فراهم است

وزیر آموزش‌وپرورش به نتایج المپیاد جهانی زیست‌شناسی اشاره کرد و افزود: دانش‌‌آموزان ایرانی با کسب ۴مدال (۲طلا، یک نقره و یک برنز) در این المپیاد، حضور داشتند وطبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تسهیلاتی برای ادامه تحصیل مدال‌آوران فراهم است و تلاش می‌کنیم برای دوره‌های بعدی مشکلاتی که دانش آموزان برای شرکت در المپیادهای علمی ازنظر امکانات دارند را حل کنیم.

بطحایی به ایجاد باشگاه مدال‌آوران گذشته اشاره کرد و ادامه داد: قرار است تمام مدال‌آوران دوره‌های گذشته را در این باشگاه جمع کنند و از نظرات آن‌ها برای بهبود وضعیت استفاده کنند.

شایان‌ذکر است در این کنفرانس خبری فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: بالاترین رکورد حضور شرکت‌کننده به دوره قبل المپیاد در انگلستان با ۶۴کشور اختصاص داشت که در ایران این رکورد شکسته شد و ۷۰کشور پیدا کردند.

وی افزود: ایران در این المپیاد دو طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرد. بهترین رتبه را از بین دانش آموزان پارمیدا پزشکی کسب کرد ولی رتبه کلی ایران حتماً زیر 5 است که باید منتظر بمانیم تا کمیته علمی جمع‌بندی نهایی و رتبه‌بندی کشورها را اعلام کند.

در این مسابقات پارمیدا پزشکیان و نیکان امیرخانی مدال طلا، سارا محمدی مدال نقره و مهدی مسرور مدال برنز را برای ایران کسب کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز