دکتر کلانتری خبر داد

تصویب دستورالعمل بومی «عفاف و حجاب» در دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان مردادماه

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۱۳:۰۲:۴۶
کد خبر: ۷۳۲۴۹۳
تصویب دستورالعمل بومی «عفاف و حجاب» در دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان مردادماه
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دستورالعمل بومی این دانشگاه در موضوع عفاف و حجاب در جلسه امروز شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی  در تشریح جلسه امروز شورای فرهنگی دانشگاه که به ریاست دکتر فرهاد رهبر برگزار شد، گفت: جلسه امروز با دستور کار بررسی «مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع حجاب و عفاف» برگزار شد و دستورالعمل بومی دانشگاه آزاد اسلامی پیرو این مصوبات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات خوبی درباره حجاب و عفاف در فضاهای عمومی از جمله دانشگاه‌ها دارد، افزود: علاوه بر این مصوبات، شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیز مصادیق پوشش‌های مناسب را ارائه کرده که این مصوبات و مصادیق پایه و اساس دستورالعمل بومی دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع عفاف و پوشش خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن حدود 400 واحد دانشگاهی در سراسر کشور، یک میلیون و 500 هزار دانشجو، 30 هزار عضو هیات علمی و 40 هزار کارمند، ظرفیت عظیمی در حوزه آموزش عالی در اختیار دارد و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان محسوب می‌شود، بنابراین لازم است درباره موضوع عفاف و پوشش در این دانشگاه بررسی‌های دقیق و کارشناسی صورت گیرد.

دکتر کلانتری با بیان اینکه موضوع عفاف و پوشش در دانشگاه به یک مطالبه عمومی از سوی دانشجویان، اساتید، کارمندان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل شده، تاکید کرد: این موضوع نیازمند آن است که درباره عفاف و حجاب و نوع پوشش در دانشگاه هم‌اندیشی شود و سیاست‌گذاری‌های شفاف، روشن و کاربردی در این خصوص داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرآیند بررسی دستورالعمل عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: این دستورالعمل در فرآیند گسترده‌ای با حضور متخصصان در حال تدوین است که تاکنون در معاونت فرهنگی و دانشجویی، شورای هماهنگی فرهنگی و دانشجویی که با حضور معاونان فرهنگی مراکز استان‌ها و واحدهای جامع برگزار شد و در کمیته منتخب این شورا مورد بررسی قرار گرفته و در جلسه امروز شورای فرهنگی نیز مقرر شد که پس از اعمال نظرات استان‌ها در این دستورالعمل، نسخه نهایی آن در جلسه آینده بررسی و تصویب شود.

دکتر کلانتری با اعلام این خبر که دستورالعمل بومی دانشگاه آزاد اسلامی درباره عفاف و حجاب تا پایان مرداد به تصویب می‌رسد، گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شهریورماه فرصت دارند تا مقدمات اجرای این دستورالعمل را فراهم کرده و از ترم مهرماه اجرایی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز