وزیر آموزش‌وپرورش:

بسیاری از نخبگان کشور از جامعه اهل تسنن هستند

۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۱۳:۲۳:۴۱
کد خبر: ۷۳۵۶۲۰
وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی، جمعیت اهل سنت کشور را ظرفیت عظیمی دانست که نخبگان بسیاری را در خود دارد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید محمد بطحایی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو فراکسیون اهل سنت، ضمن تقدیر از نمایندگان برای تشکیل چنین دیداری اظهار کرد: تشکیل مکرر این جلسات موجب یادآوری مسائل و مشکلات و سبب افزایش تلاش برای حل و رفع آن‌ها خواهد شد.

سید محمد بطحایی جامعه اهل سنت را ظرفیت عظیم و ارزشمند دانست و گفت: بسیاری از نخبگان کشور اهل سنت هستند و در بین فرهنگیان اهل سنت، دلسوزان بسیاری داریم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تلاش می‌کنیم نهادهای مؤثر در به‌کارگیری  نیروهای اهل سنت را متقاعد کنیم تا از پتانسیل این نیروها به نحو شایسته استفاده شود.

سید محمد بطحایی گفت: در سطح ملی هیچ‌کس سلیقه خود را جایگزین ضابطه نمی‌کند؛ البته ممکن است در برخی مناطق کوچک چنین اتفاق‌هایی بیفتد.

عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه افزود: شیوه به‌کارگیری نیروها در مناطق مرزی و محروم سخت‌گیرانه نخواهد بود.

وی با اشاره به موضوع تدریس به زبان قومی و محلی گفت: بر اساس قانون اساسی در مناطق دو زبانه باید آموزش‌ها به زبان رسمی صورت گیرد اما نباید از اهمیت زبان قومی در فرآیند آموزش غافل شویم، بنابراین تقویت زبان‌های بومی و محلی را در کنار زبان رسمی کشور خواهیم داشت.

وی افزود: بومی‌گزینی در فرآیند جذب نیروهای آموزش‌وپرورش در دستور کار است و همین برنامه را در مناطق اهل سنت نیز خواهیم داشت تا مشکلات عدم حضور نیروهای بومی در این مناطق رفع شود.

 

نظر شما
پرونده ویژه