لزوم بهره‌مندی از ظرفیت علمی استادان شاخص بازنشسته

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۱۳:۵۰:۴۳
کد خبر: ۷۳۹۵۱۷
لزوم بهره‌مندی از ظرفیت علمی استادان شاخص بازنشسته
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، "لزوم بهره‌مندی از ظرفیت علمی استادان آموزش عالی به ویژه استادان شاخص در فضای علمی کشور" و نیز "اتخاذ تمهیدات و تدابیری به منظور جبران خلأ ناشی از اجرای ضوابط و مقررات بازنشستگی استادان" را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر غلامی در این نامه خطاب به روسای دانشگاه‌ها آورده است: به منظور حفظ کیفیت و رعایت استانداردهای ساختار علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، تداوم حضور اعضای هیئت علمی دارای مرتبه علمی استادی که با رعایت ضوابط و مقررات مندرج در آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی به افتخار بازنشستگی نائل می شوند، همچنین بهره‌مندی از ظرفیت علمی استادان فرهیخته آموزش عالی به ویژه استادان شاخص علمی در فضای علمی کشور و جبران خلأ ناشی از اجرای ضوابط و مقررات بازنشستگی برای این عزیزان مقتضی است دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی تمهیدات و ترتیبات ذیل را اتخاذ نمایند:

  1. فرایند بازنشستگی اعضای هیئت علمی باید با ملاحظات پیش کسوتی آنان و در نظر گرفتن همه جوانب فرهنگی و اعمال تشریفات مرسوم و متعارف طراحی و با قدردانی شایسته انجام شود.

  2. در حد مقدورات دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، امکانات، فضای کافی و خدمات مناسب برای حضور استادان شاخص و برجسته علمی بازنشسته فراهم شود.

  3. با استفاده از ظرفیت موجود در آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی، زمینه حضور و بهره‌مندی از خدمات آموزشی و پژوهشی استادان برجسته علمی بازنشسته، به ویژه جهت راهنمایی رساله‌ها و پایان نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی فراهم شود.

دکتر غلامی در پایان نیز اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی مناسب و بهره‌گیری از دانش، تجربه و منش استادان پیش کسوت در کنار نشاط و انگیزه اعضای هیئت علمی جوان و آینده‌ساز آموزش عالی کشور، شاهد بهترین دستاوردها برای ارتقا و توسعه علمی روزافزون کشور عزیزمان باشیم.

 

نظر شما