مهراله رخشانی:

۵۰ درصد مدارس کشور را طی دو سال اخیر، خیرین ساخته اند

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۵:۳۹:۰۵
کد خبر: ۷۳۹۹۸۷
۵۰ درصد مدارس کشور را طی دو سال اخیر، خیرین ساخته اند
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آئین افتتاح فضاهای آموزشی شهرستان آران و بیدگل گفت: 50 درصد مدارس کشور طی دو سال اخیر توسط خیرین ساخته شده است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهراله رخشانی مهر در مراسم افتتاح 7پروژه عمرانی آموزشی، پرورشی و ورزشی شهرستان آران و بیدگل، با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون به طور متوسط 20 درصد فضاهای آموزشی کشور توسط خیرین ساخته شده است، اظهار داشت: این میزان مشارکت، طی دو سال اخیر به 50 درصد رسیده است.

وی ضمن قدردانی از خیرین نیکوکار شهرستان آران و بیدگل که با نیک اندیشی و احساس مسئولیت در توسعه فضاهای آموزشی این شهرستان سهیم شده اند افزود: موضوع وقف و مشارکت در امور خیر، همواره از دیرباز در فرهنگ مردم این سرزمین وجود داشته است، اما مشارکت در امر مقدس مدرسه سازی، بیش از دو دهه است که به صورت منسجم توسط جامعه خیرین مدرسه ساز کشور انجام می شود و این نهاد مردمی جز قدیمی ترین نهادهای خیری در کشور است، به طوریکه به عنوان الگوی مجامع خیری دیگر محسوب شده و انتقال تجربه می نمایند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، با اشاره به اینکه اگر بخواهیم توسعه یافتگی یک جامعه را مورد ارزیابی قرار دهیم نباید به زیرگذرها و روگذرها و جاده ها و ساختمان های آن توجه کنیم، بلکه باید به مدارس و به ویژه مدارس ابتدائی توجه کنیم، خاطرنشان ساخت: خیرین نیک اندیش هم با درک صحیح این موضوع و با توجه به اهمیت مقوله آموزش و پرورش، همواره در این عرصه با آگاهی و بصیرت تلاش کرده اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری، طی برگزاری بیستمین جشنواره های خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور، خیرین نیکوکار حدود یکهزار و 150 میلیارد تومان اعتباربرای توسعه فضاهای آموزشی کشور تعهد کرده اند ادامه داد: این میزان نسبت به سال گذشته حدود 18 درصد رشد داشته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان سخنان خود، با بیان اینکه هم اکنون 30 درصد مدارس کشور فرسوده هستند، بر بر لزوم بازسازی و مقاوم سازی این فضاها تاکید و اظهار داشت: مدارس باید با طراحی ویژه و ماندگاری بالای 70 سال ساخنه شوند.

 

نظر شما