وزیرعلوم اعلام کرد:

کسب رتبه ۱۵ رشد علمی جهان توسط ایران

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۳:۰۸:۳۳
کد خبر: ۷۴۶۷۵۵
کسب رتبه ۱۵ رشد علمی جهان توسط ایران
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین افتتاح مرکز همایش‌های دانشگاه دامغان گفت: تلاش های مجموعه آموزش عالی کشور در زمینه رشد علمی قابل تحسین است و هم اکنون ایران رتبه ۱۵ رشد علمی را در دنیا دارد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر منصور غلامی در دانشگاه دامغان اظهار داشت: کسب رتبه‌های بین‌المللی نشان از حاصل دسترنج استادان و دانشجویان در مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی دارد.

وزیر علوم افزود: امروز مفتخریم عنوان کنیم جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان نظامی برآمده از اعتقادات مذهبی و حامی علم و دانش، دارای تعداد توجهی مراکز آموزش عالی در شهرها و استان‌های کشور است که باهدف آموزش و تربیت نیروی انسانی تاسیس شده اند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر، پشتیبانی خیرّین برای رشد و توسعه دانشگاه های سراسر کشور به عنوان حامیان علم و فناوری برای وزارت علوم بسیار مهم بوده است.

دکتر غلامی تاکید کرد: با همراهی خیرین آموزش عالی می‌توانیم شاهد رشد و توسعه بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور باشیم.

وزیر علوم با اشاره به اینکه دانشگاه دامغان با داشتن فضاهای آموزشی و کمک آموزشی و همچنین معماری بسیار خوب، یکی از دانشگاه‌های نمونه و الگو در سطح کشور است گفت: رشد و توسعه آموزش عالی در سطح همه دانشگاه‌های از جمله دانشگاه دامغان، توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دقت پیگیری می‌شود و در راستای تقویت نقاط مثبت و رفع نقاط ضعف احتمالی برنامه ریزی های لازم انجام می شود.

دکترغلامی با بیان اینکه رشد و توسعه فضاهای آموزش عالی در ایران، عالی و مطلوب است که این مهم فرصت مناسبی را برای تحصیل دانشجویان به وجود آورده است.

وی اظهار داشت: نیروی انسانی عنصری مهم برای رشد جامعه است و تحصیل‌کردگان در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها صاحبان دانش و تربیت محسوب می شوند.

وزیر علوم گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، باهدف هم‌افزایی علمی و تبادل فناوری، واحدهای شبکه‌ایی در مراکز آموزش عالی و تحت نظر دانشگاه‌ها ایجاد خواهند شد که با ایجاد این شبکه های دانشگاهی می‌توانیم نقاط ضعف علوم دانشگاهی را شناسایی و در راستای حل آن اقدام کنیم.

دکتر غلامی با اشاره به جایگاه دانشگاه دامغان و اینکه که این دانشگاه می‌تواند الگوی خوبی برای مراکز آموزش‌عالی باشد گفت: امیدواریم زمینه ایجاد مرکز رشد و فناوری دانشگاه دامغان به زودی فراهم شود تا شاهد تاثیرگذاری بیشتر این دانشگاه در منطقه و کشور باشیم.

وی به منابع غنی و قوی کشاورزی و گردشگری دامغان اشاره کرد و گفت: باید از این امکانات و ظرفیت‌ها برای اشتغال جوانان بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی استفاده کنیم.

وزیر علوم افزود: یکی از مزیت‌های خوب مراکز رشد فناوری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، فراهم کردن تجهیزات و امکانات زیر بنایی و اعطلای تسهیلات ارزان قیمت است.

در ادامه حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه دامغان، مرکز همایش‌های این دانشگاه افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی پروژه مرکزهمایش‌های دانشگاه دامغان، از سال ۱۳۸۸ آغاز و با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار مالی ساخته شد.

این مرکز با زیر بنای ۴۵۰۰ مترمربع احداث شده و شامل یک سالن اصلی ۹۰۰ نفره، دو سالن جانبی ۱۶۰، ۱۰۰ نفره و یک سالن کنفرانس ۷۲ نفره است.

 

نظر شما