مجید قدمی:

ارجاع ۳۳۰۰ دانش آموز به مدارس استثنایی

۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۱۴:۰۳:۴۴
کد خبر: ۷۴۷۲۳۰
ارجاع ۳۳۰۰ دانش آموز به مدارس استثنایی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نمایشگاه دستاوردها و عملکرد وزارت آموزش‌وپرورش در دولت دوازدهم گفت: فعالیت پایگاه های سنجش سلامت تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت و تا کنون ۳۳۰۰ دانش آموز به مدارس استثنایی ارجاع شده است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه دستاوردها و عملکرد وزارت  آموزش‌وپرورش در دبیرستان البرز تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: یکی ازشاخص های ارزیابی نظام های نوین  آموزشی، میزان توجه به تفاوت های فردی است و در ایران با داشتن مدارس استثنایی توجه ویژه ای به تفاوت های فردی شده است و تلاش شده ۷ گروه کم توان ذهنی، مشکلات جسمی و حرکتی ، آسیب دیده شنوایی و بینایی، اختلالات رفتاری و اوتیسم و  چند معلولیتی را تحت پوشش قرار دهیم.

وی افزود: ۲۳هزار نفر نیروی انسانی در بیش از 1۵۰۰مدرسه مشغول خدمت هستند و بیش از ۱۵۰هزار نفر از معلمان در مدارس خاص و بقیه در مدارس عادی در آموزش فراگیر فعال هستند.

معاون وزیر و رییس سازمان  آموزش و پروش استثنایی با بیان اینکه شناخت سریع دانش آموزان با نیازهای ویژه از اولویت های سازمان است،گفت: در سازمان آموزش وپرورش  استثنایی تلاش می کنیم تا به سرعت وضعیت دانش آموزان تشخیص داده شود تا ساماندهی شوند ودر همین راستا  به دنبال آن هستیم که طرح سنجش را زودتر اجرا کنیم و نوآموزان را  قبل از دبستان  تحت سنجش سلامت  قرار دهیم.

قدمی در ادامه گفت: اگر یک سال زودتر سنجش را اجرا کنیم، بهتر و سریعتر می توانیم دانش آموز را آماده حضور در مدرسه کنیم و این حضور بهنگام اتفاق خواهد افتاد و  به دنبال آن در مدارس هم ارائه خدمات آموزشی و پرورشی متناسب با مخاطبین صورت می گیرد و دانش آموزان زودتر برای زندگی و مهارت ها آماده می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: توسعه آموزش فراگیر، اولویت اول سازمان و مبتنی برسند تحول بنیادین است و برنامه ریزی هایی برای دست یابی به این هدف  داشته ایم و در برخی از  روستاها توانستیم این کار راشروع کنیم ودانش آموزان با نیازهای ویژه  در مدارس عادی در کنار سایر دانش آموزان  مشغول به تحصیل هستند .

قدمی افزود: آموزش فراگیر در مدارس  باعث رشد آموزش عادی  می شود ،چراکه معلمان برای یافتن راه حل های بیشتر، مطالعات و تجربیات خود را به روز می کنند و از این رو برای کیفیت بخشی به طرح آموزش فراگیر تربیت مدرس آموزش  فراگیر برای تمام استان ها و تولید فیلم های آموزشی را در دست اقدام داریم.

رییس سازمان آموزش و پرورش  استثنایی  در خصوص توزیع کتاب درسی تصریح کرد: تا کنون   بیش از ۹۵درصد کتب به مدارس ارسال شده است و فقط کتاب های  پایه جدید نابینایان  در مرحله نهایی چاپ و توزیع  است.

قدمی با اشاره به آزمون مدارس سمپاد گفت: تا قبل از این در طراحی سوالات آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان،سازمان آموزش و پرورش استثنایی مسئولیتی نداشت اما در کار گروه مربوط به آزمون  این اقدام به سازمان محول شد وتنها تست استاندارد گروهی که  به زبان فارسی ترجمه شده ،تست ری بن است که در بین ده تست هوشی برتر جهان است و وابستگی به فرهنگ ندارد و برا ساس ماتریس های پیش رونده است و  خانه روانشناسان تست را تایید کرده است و تست ری بن اصلا حافظه محور نیست.

وی در اد امه گفت: برای سال تحصیلی آینده ، در جهش تحصیلی ۹۵۹۱درخواست داشتند که با جهش تحصیل حدود ۴۸۲۰نفر موافقت شده است .

قدمی با اشاره به کمبود نیروی انسانی اظهار کرد: در مدارس استثنایی  با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم  و در ساماندهی ابتدا مدارس خاص تامین نیرو می شوند و سیستم تلفیق مرحله بعدی است و در حال حاضر  ۱۹۰۰۰نفر بطور ویژه در طرح تلفیقی مشغول هستند و  در حوزه جذب نیروی انسانی خروجی معلمان سالانه۶۰۰نفر و ورودی از دانشگاه یک سوم است و یکی از دلایل کمبود نیروی انسانی همین خروج و ورود نیروی انسانی است.

وی افزود:۶۸۰۰۰نفر دیرآموز شناسایی کردیم که محتوای آموزشی و پرورشی  برای آنها تولید شده و به مدارس ارسال شده تا معلمان با دیدن فیلم ها و روش های تدریس بتوانند آموزشی فراخور با شرایط این دانش آموزان داشته باشند.

قدمی با اشاره به طرح سنجش گفت:تا کنون یک میلیون نفر در طرح سنجش شرکت کرده اند و از این میان  ۳۳۰۰نفر به مدارس استثنایی ارجاع شده اند و  تا پایان شهریورماه پایگاه های طرح سنجش فعال هستند .

رییس سازمان آموزش و پروش استثنایی با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه افتخار آفرینی های آموزشی و پرورشی  داشته اند، خاطرنشان کرد: در آزمون ورودی دانشگاه ها بیش از ۳۰۰نفر قبولی داشته ایم که نشان از تلاش و زحمات دانش آموزان  و معلمان آنان است.

قدیمی با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: عضو هیئت علمی دانشگاه هستم و قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال من نمی شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز