رئیس آکادمی علوم پاکستان :

در دنیای امروز، دانشگاه‌های مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۱۳:۳۲:۴۴
کد خبر: ۷۵۶۵۷۳
در دنیای امروز، دانشگاه‌های مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است
پروفسورقاسم جان رئیس آکادمی علوم پاکستان در مجمع عمومی دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام گفت: در جهان فعلی در حال توسعه، موضوع دانشگاه‌های مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، پروفسورقاسم جان رئیس آکادمی علوم پاکستان در مجمع عمومی دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام که به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام می‌تواند باعث ترویج و اشاعه فهم و دانش و افزایش فناوری در بین امت اسلامی شود.

پروفسورقاسم‌جان تصریح کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، علم و فناوری، موضوع تقویت منابع انسانی در حال حاضر از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که پرجمعیت هم هستند چون منابع مالی و زیرساخت‌های لازم را برای تسهیل و آموزش عالی ندارند، در این بخش دچار خلا هستند.

نماینده کامستک گفت: ارزیابی دانشجویان و آمار و داده‌های مختلف از موضوعات چالش‌برانگیز به حساب می‌آید و به همین دلیل دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام از دانشگاه‌های آموزش از راه دور برتر دنیا مانند آکسفورد الگوگیری می‌کنند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم از تجارب یکدیگر استفاده کنیم باید از منابع و ظرفیت‌های یکدیگر با حفظ انسجام کشورهای اسلامی بهره‌برداری کنیم.

پروفسورقاسم‌جان خاطرنشان کرد: شبکه دانشگاه های مجازی کشورهای اسلامی می‌تواند باعث ترویج و اشاعه فهم، دانش و فناوری در امت اسلامی شود که ذیل کامستک تشکیل شده است.

وی در پایان گفت: در دوره اخیر کامستک اقدامات خوبی آغاز شده که با تصویب اساسنامه که امروز و در این مجمع محقق می‌شود، این اقدامات اساسی هم شروع خواهد شد.

سازمان همکاری‌های اسلامی (کامستک) ۱۳ زیر شاخه دارد که شبکه مجازی دانشگاه‌های جهان اسلام یکی از این زیر شاخه هاست و برای توسعه علم و فناوری و دانش در کشورهای اسلامی فعالیت می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز