بهره برداری از ۱۰ هزار باب کلاس تا پایان سال ۹۷

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۱۵:۰۷:۵۴
کد خبر: ۷۵۹۷۷۲
بهره برداری از ۱۰ هزار باب کلاس تا پایان سال ۹۷
وزیر آموزش و پرورش در آئین بهره برداری از ۱۷۰۰مدرسه در سراسر کشور گفت؛ امروز همزمان از ۸ هزار کلاس درس بهره برداری می شود و این آمار تا پایان سال ۹۷ به ۱۰ هزار باب کلاس افزایش می یابد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا،  سید محمد بطحایی در آئین  بهره برداری از ۱۷۰۰ فضای آموزشی،ورزشی و پرورشی در سراسر کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور ودر مدرسه فرزانه ۳ منطقه یک تهران برگزارشد با تبریک سال جدید تحصیلی اظهار کرد: از همه کسانی که برای بهره برداری از این ۸ هزار کلاس تلاش کردند به ویژه خیرین مدرسه ساز تشکر می کنم .

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته موفق شدیم آمار ۵ هزار کلاس جدیدالاحداث  سال تحصیلی گذشته را  امسال به ۸ هزار کلاس افزایش دهیم و این در حالی است که امروز با مشکلات اقتصادی بیشتری رو به رو هستیم بنابراین این افزایش ۳هزار کلاسی  اتفاق بسیار خوبی است.

و زیر آموزش وپرورش خاطر نشان کرد: مدرسه یک کارگاه آموزشی است که دانش آموزان در آن به مهارت آموزی می پردازند لذا وجود فضای مناسب آموزشی ، ورزشی و پرورشی بسیار ضروری است.

وی گفت: این آمار مدارس نوساز  تا پایان ۹۷  از ۸ هزار باب کلاس درس به ۱۰ هزار کلاس خواهد رسید.

بطحایی تصریح کرد : امیدوارم با تلاش بیشتر و با مشارکت خیرین مدرسه ساز، فضاهای آموزشی ایمن و شایسته دانش آموزان جمهوری اسلامی  احداث کنیم.

 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت؛ علیرغم فعالیت های ارزشمندی که در سال های اخیر در حوزه مدرسه سازی صورت گرفته است، اما همچنان ۳۰ درصد مدارس نیازمند ایمن سازی است ، پس از مصوبه مجلس در سال ۹۱ برای اختصاص درصدی از عوارض گاز برای ایمن سازی تجهیزات گرمایشی مدارس  ۱۲۴ هزار فضای آموزشی سیستم های گرمایشی آن ها ایمن سازی شد.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه مبلغ ۳ میلیارد دلار جهت نوسازی مدارس اختصاص داده شده است که امیدواریم این اعتبار در طول برنامه ششم تخصیص یابد.

حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز نیز در این آئین از مشارکت ۵۰ درصدی خیرین در مدارس به بهره رسیده خبر داد و افزود:  ۶۵۰ هزار نفر خیر مدرسه ساز در کشور  و یک هزار نفر خیر نیز در خارج از کشور وجود دارند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز