دکتر رنجبر:

مرکز مطالعات تدوین، تألیف و نشر آثار علمی دانشگاه آزاد اسلامی به زودی راه اندازی می شود

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۰۹:۲۴:۰۶
کد خبر: ۷۶۰۹۳۰
مرکز مطالعات تدوین، تألیف و نشر آثار علمی دانشگاه آزاد اسلامی به زودی راه اندازی می شود
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مرکز مطالعات تدوین، تألیف و نشر آثار علمی با نام «متنا» به زودی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ، با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در یک سال اخیر در حوزه پژوهشی، گفت: طی یک سال گذشته فعالیت های زیرساختی برای اثرپذیر کردن پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده و اولین کار مهم برنامه محور کردن فعالیت های پژوهش و فناوری در واحدهای دانشگاه بود.

وی با بیان اینکه یک برنامه راهبردی تعریف شده درباره فعالیت های پژوهش و فناوری به تمامی واحدهای دانشگاه ابلاغ شده است، افزود: چنین برنامه ای در دانشگاه وجود نداشت. پس از تدوین این برنامه و تعیین یک برنامه عملیاتی یک ساله، سعی شد فعالیت های پژوهشی واحدهای دانشگاه برنامه محور باشد. این برنامه با مشورت دبیران پژوهشی واحدها، مطالعات مستمر و با توجه به پتانسیل واحدها تدوین و در اختیار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

دکتر رنجبر در توضیح برنامه عملیاتی پژوهش و فناوری خاطرنشان کرد: در این برنامه به صورت جز به جز برنامه های حوزه پژوهش و فناوری واحدها و مسیر هزینه بودجه پژوهشی مشخص شده است. همچنین مقرر شده واحدها هر سه ماه یک بار گزارشی از انجام فعالیت های خود به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه تدوین برنامه فعالیت های پژوهشی در واحدها به ارتقای کیفیت پژوهشی دانشگاه کمک شایانی خواهد کرد، گفت: به طور حتم در سال های آینده این برنامه تقویت خواهد شد و اثرات مثبت خود را نشان می دهد.

دکتر رنجبر با بیان اینکه مرکز مطالعات تدوین، تألیف و نشر آثار علمی دانشگاه با نام «متنا» به زودی راه اندازی خواهد شد، گفت: طبق تأکید رئیس هیات موسس و هیات امنا، دانشگاه باید به سمت تألیف کتب علمی پیش برود و این تألیفات را در واحدها تدریس کند. در همین راستا مرکزی برای انجام این امور راه اندازی خواهد شد که جزئیات عملی و اجرایی آن در آینده بیان می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بازنگری، تجمیع، تسهیل و هم روند سازی آیین نامه ها و بخشنامه های متعدد در حوزه پژوهشی دانشگاه را از دیگر برنامه های این حوزه دانست و گفت: هم روند شدن بخشنامه ها با رویکرد تشویقی و در نظر گرفتن افزایش تولیدات علمی دانش بنیان و بحث درآمدزایی انجام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز