افتتاح اولین مدرسه اتیسم استان کردستان در سنندج

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۱۴:۵۸:۰۶
کد خبر: ۷۶۲۱۲۷
افتتاح اولین مدرسه اتیسم استان کردستان در سنندج
همزمان با شروع سال تحصیلی 98-97 ، اولین مدرسه و مرکز درمان کودکان مبتلابه اتیسم در استان کردستان، شهرستان سنندج افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رییس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان از افتتاح اولین مدرسه و مرکز درمان کودکان مبتلابه اتیسم در استان همزمان با شروع سال تحصیلی 98-97 در شهرستان سنندج خبر داد.

رییس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان در بهره‌برداری از این مدرسه اظهار کرد: شیوع اتیسم در جامعه رو به افزایش است و در حال حاضر آمار این اختلال در دنیا یک به 68 و در ایران یک در هر 150 نفر اعلام‌شده است و پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جاری تعداد این دانش آموزان به بیش از 80 نفر در سطح استان افزایش یابد ازاین‌رو هم‌زمان با شروع سال تحصیلی از مهرماه سال جاری مقدمات دایر شدن اولین مدرسه اتیسم در نوبت ثابت بعدازظهر در مدرسه با نیازهای ویژه مهیا شده است.

وی افزود: با توجه به روند روبه افزایش آمار افراد طیف اتیسم و رشد تقریباً دو برابری مبتلایان به اختلال عصبی رشدی در طی سه سال اخیر در استان کردستان که از 36 کودک شناسایی‌شده در سال تحصیلی 95-94 به 66 نفر در سال تحصیلی 97-96 رسیده است لزوم برنامه‌ریزی و توجه خاص به این طیف را در آموزش‌وپرورش استثنایی بیش‌ازپیش نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه حضور کودکان اتیسم در سنین طلایی (دوره‌های سنی قبل از 5 سالگی) در دوره‌های توان‌بخشی موجب می‌شود از میزان مشکلات این کودکان کاسته شود، تصریح کرد: بدین ترتیب سهم قابل‌توجه ای از اقتصاد جامعه در مواجهه با این طیف ذخیره‌شده و از تحمیل هزینه‌های سنگین به دولت و جامعه جلوگیری می‌شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز