آغاز به کار نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در ۲۳ و ۲۴ مهرماه

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۵:۳۲:۵۰
کد خبر: ۷۶۴۰۸۸
آغاز به کار نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در ۲۳ و ۲۴ مهرماه
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در نشست خبری از آغاز به کار نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در 23 و 24 مهرماه در محل مجلس قدیم خبر داد و افزود: تربیت سیاسی و اجتماعی مهم‌ترین فلسفه تشکیل مجلس دانش‌آموزی است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علیرضا کاظمی در نشست خبری که با موضوع   افتتاحیه نهمین دوره  مجلس دانش‌آموزی در 23 و 24 مهرماه در محل  مجلس قدیم برگزار می‌شود  با اشاره به تاریخچه تشکیل مجلس دانش‌آموزی اظهار کرد:  یکی از بهترین بسترهای دموکراسی را برای دانش آموزان مهیا می‌کند.

وی افزود: خواستگاه اصلی این مجلس، شوراهای دانش‌آموزی است که امسال در آبان ماه انتخاب می‌شوند و 150 نفر از بین دختران و پسران عضو شوراهای دانش‌آموزی به‌عنوان عضو مجلس دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند.

کاظمی اضافه کرد: 142 نفر از اعضای این مجلس از دانش آموزان همه استان‌ها،  4 دانش‌آموز  به‌عنوان نماینده اقلیت‌های مذهبی، 2 نفر به‌عنوان نماینده دانش آموزان با نیازهای ویژه و 2 نفر نیز به‌عنوان نماینده دانش آموزان خارج از کشور  در این مجلس حضور دارند.

وی تصریح کرد: نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در روزهای یکشنبه و دوشنبه 23 و 24  مهرماه برگزار و اعضای هیئت‌رئیسه انتخاب و گروه‌های پنجگانه فرهنگی هنری، علمی آموزشی، تربیتی اجتماعی، ورزش و سلامت و فناوری تعیین می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی، تربیت سیاسی و اجتماعی را مهم‌ترین فلسفه تشکیل مجلس دانش‌آموزی برشمرد و عنوان کرد:  مهیا ساختن زمینه مشارکت، تمرین دموکراسی، آشنایی با یکی از مهم‌ترین ساختارهای مدیریتی کشور یعنی مجلس شورای اسلامی  از مهم‌ترین رویکردهای مجلس دانش‌آموزی  است.

وی ادامه داد: مجلس دانش‌آموزی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های سیاسی است که عامل تحقق تربیت تمام ساحتی است و به فهم بهتر نظام تعلیم و تربیت کمک می‌کند.

کاظمی از مشارکت بیش از 11 میلیون دانش‌آموز در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: در این فرآیند حدود 600 هزار نفر  به‌عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند. 

وی خاطرنشان کرد: ایجاد روحیه خردورزی، تقویت اعتمادبه‌نفس، پرورش روحیه اسلامی ایرانی، توسعه ارزش‌های انقلابی، حساسیت به مسائل آموزش‌وپرورش و جامعه، تمرین مهارت‌های زندگی، تمرین تعامل بر اساس منطق، ترویج فرهنگ گفتگو و تقویت قدرت تحلیل و نقد مسائل فرهنگی تربیتی از کارکردهای مجلس دانش‌آموزی است.

 عضو شورای معاونین وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: مجلس دانش‌آموزی یکی از بهترین ظرفیت‌های تغییر نگرش باهدف تحول در نظام تعلیم و تربیت است و دانش آموزان می‌توانند چالش‌ها و خواسته‌های خود را از طریق این تشکیلات صنفی مشورتی به مسئولین  منتقل کنند و راه‌های دقیق‌تری در خصوص نقش‌پذیری دانش آموزان ارائه دهند و حتی می‌توانند لوایحی را به مراجع تصمیم گیر پیشنهاد دهند.

وی اضافه کرد: مجلس دانش‌آموزی به بلوغ اجتماعی و فرهنگی رسیده است و می‌تواند پشتوانه خوبی برای حوزه تعلیم و تربیت باشد لذا اسناد خوبی ادوار گذشته مجلس دانش‌آموزی  تدوین و ارائه‌شده است که حقوق دانش‌آموزی در آن لحاظ شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر تصریح کرد: ایجاد شهرک‌های علمی، راه‌های مقابله با اعتیاد، بحران کنکور، بررسی رفتارهای پرخطر، راه‌های تقویت بصیرت، استرس زدایی از مدارس و مقابله با جنگ نرم ازجمله اسنادی است که تاکنون در مجلس دانش‌آموزی تدوین‌شده است.

وی گفت: انتخابات مجلس دانش‌آموزی در قطب‌های پنجگانِ تعیین‌شده کشوری برگزار می‌شود و کمیسیون‌های پنجگانه در استان‌ها در کنار مجامع مشورتی استان‌ها فعال خواهد بود.

کاظمی افزود: در انتخابات این دوره مجلس  8 نفر برای سمت رئیس مجلس دانش‌آموزی 12 نفر برای نائب رئیس، 10 نفر برای سمت منشی و 11 نفر برای سمت کارپردازی کاندیدا شده‌اند و در پایان یک رئیس،2 نائب رئیس،2 منشی و 2 نفر به‌عنوان کارپرداز  و مجموعاً 7 نفر انتخاب می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز