وزیر علوم:

تکریم دانشجویان در محیط دانشگاه ها یک اصل است

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۱۳:۵۸:۱۱
کد خبر: ۷۶۵۳۶۳
تکریم دانشجویان در محیط دانشگاه ها یک اصل است
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان رکن اصلی دانشگاه هستند بنابراین تکریم دانشجویان در محیط دانشگاه ها یک اصل است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، منصور غلامی در آیین بازگشایی دانشگاه گرمسار گفت: دانشگاه گرمسار اولین دانشگاهی است که پس از برگزاری آیین رسمی گشایش دانشگاه ها با حضور رئیس جمهور، وزیر علوم در آن حضور یافته است که نشان از توجه مسئولان وزارت علوم به دانشگاه های تازه تاسیس است.

وی افزود: علیرغم اینکه مدت کمی از تاسیس دانشگاه گرمسار می گذرد این دانشگاه به همت مسئولان آن رشد خوبی داشته است و با کمی تلاش بیشتر و رعایت برخی حدنصاب ها می تواند از شورای عالی گسترش موافقت قطعی ارتقا به دانشگاه را دریافت کند.

دکتر غلامی با اشاره به رشد کمی صورت گرفته در سال های گذشته در بخش آموزش عالی کشور گفت: برنامه امروز وزارت علوم توسعه کیفی است و در این راستا گروهی در وزارت ایجاد شده است که فعالیت های کیفی سازی دانشگاهها را در مواردی مانند جذب اساتید و بازنگری دروس و رعایت سایر شاخص های استاندارد آموزش عالی را پیگیری می کند.

وزیر علوم با اشاره به اولین مسئولیت خود به عنوان مسئول یک دانشکده در سال های ۶۰ گفت: دانشگاه گرمسار به نسبت آن دانشکده رشد خوبی دارد و اساساً انگیزه بالای مدیران باعث شده است دانشگاه های تازه تاسیس به سرعت پیشرفت کنند.

وی ضمن اشاره به ضرورت حمایت مسئولان استانی و شهری از دانشگاه گرمسار گفت: علاوه بر حمایت مجموعه دولت، حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فصل تصویب بودجه، نقش مهمی در توسعه و افزایش بودجه دانشگاه ها دارد.

در آیین بازگشایی دانشگاه گرمسار، دکتر کاتب نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار سمنان، فرماندار، امام جمعه و سایر مسئولان این شهرستان حضور داشتند.

 

نظر شما