مجتبی زینی‌وند:

افزایش آمار دانش آموزان مدارس غیر دولتی در سال تحصیلی جاری

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۴:۴۷:۲۶
کد خبر: ۷۶۸۷۰۹
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش استان های کشور با ارائه آماری از مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: علیرغم شرایط سخت اقتصادی ، شاهد افزایش آمار دانش آموزان در مدارس و مراکز غیر دولتی در سال تحصیلی جاری هستیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مجتبی زینی وند در گردهمائی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش استان های کشور ، اظهار کرد:  برای پوشش بیمه دانش آموزی، سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی به شکل مستقل با شرکت بیمه معلم قراردادی را منعقد کردیم و سهمی را به مدارس غیر دولتی اختصاص دادیم.

 وی افزود: شرکت بیمه معلم پذیرفته است با همان مبلغ حق بیمه حوادث دانش آموزی، معلمان مدارس غیر دولتی را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهد.

 رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی اظهار کرد: آمار دقیقی از معلمان غیر دولتی نداریم تا کنون  ۱۸۴هزار نفر از همکاران شاغل در مدارس و مراکز غیر دولتی اطلاعات خود را در سامانه مربوطه وارد نموده اند که اطلاعات تعداد محدودی از این افراد در سامانه به شکل  ناقص ثبت شده است.

وی تصریح کرد:متاسفانه علیرغم منوط کردن عقد قراداد خرید خدمات به وارد کردن اطلاعات در سامانه ویژه خرید خدمات، اما تنها ۱۳استان این کار را انجام دادند  و سایر استان ها اطلاعات مربوطه را وارد سامانه  نکردند.

زینی وند گفت: علیرغم مشکلات اقتصادی در سال تحصیلی جاری،  رشد آمار دانش آموزان غیر دولتی را شاهد بودیم، البته  تا پایان برنامه ششم توسعه باید سهم مدارس غیر دولتی به ۱۵درصد برسد که این هدف دور از دسترس نیست.

 وی برگزاری دوره های ضمن خدمت با موضوع شاخص ها  را از جمله فعالیت اداره مشارکت هاست و خاطر نشان کرد: عملکرد شوراهای آموزش و پرورش بهتر از گذشته شده است، ماموظفیم در هفته شوراها  عملکرد شوراها را بررسی و به نهاد ریاست جمهوری ارایه بدهیم، لذا مدیران کل استان ها عملکرد شوراها را گزارش کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی استان های  بوشهر، تهران و کهگیلویه و بویراحمد را دارای  بیشترین مشارکت اعلام و مطرح کرد: سهم آموزش و پرورش از در آمدهای مربوطه شهرداری ها بسیار ناچیز بوده است.

 وی بر ساماندهی مشارکت ها در استان ها تاکید کرد: استان ها باید گزارش های مالی دقیق تنظیم و ارسال کنند.

زینی وند گفت: در بسیاری از استان ها جلسات شوراهای آموزش و پرورش مرتب و با حضور استاندار ها برگزار می شود البته  سطح مصوبات شوراهای مناطق اغلب از استان ها بالاتر است.

وی تصریح کرد: براساس سیاست های سازمان مدارس غیر دولتی باید خود را  به آموزش های الکترونیکی مجهز شوند لذا مدیران کل استان ها در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند

 

نظر شما