برگزاری صبحگاه مشترک دانش آموزان و اجرای مانور با موضوع پدافند غیر عامل

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۵:۵۹:۲۰
کد خبر: ۷۷۵۰۸۰
صبح امروز صبحگاه مشترک دانش آموزان به همراه اجرای مانور با موضوع پدافند غیر عامل برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا،  صبحگاه مشترک دانش آموزان با موضوع پدافند غیر عامل همراه با اجرای مانور عملیات امدادرسانی، در دبیرستان استاد پورداود منطقه ۴تهران با حضور تنی چند از مسئولین  لشکری و کشوری برگزار شد.

در این برنامه ابتدا علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی  ، دانش آموزان به اجرای مانور عملیاتی وامدادرسانی پرداختند.

 آل اسحاق، جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور در این مراسم اظهار کرد: اسلام هدیه بزرگی است که خداوند به ما ارزانی داشته است.

 آل اسحاق ادامه داد:  مقوله دفاع به عامل و غیر عامل تقسیم می شود در کشورما دفاع عامل را طی ۸سال انجام دادیم و بسیاری از دانش آموزان با رشادت هایی که از خود نشان دادند اجازه ندادند وجبی از خاک ایران جدا شود لذا در دفاع عامل همه اقشار در آن شرکت کردند و جانانه از خاک کشور دفاع کردند و علیرغم اینکه حدود ۷۰کشور در جنگ نابرابر ۸ساله شرکت کردند اما نیرو های نظامی و غیر نظامی ما شجاعانه مقاومت کردند.

 وی تصریح کرد: در کنار دفاع عامل، دفاع  غیر عامل وجود دارد و آن دفاعی است که همه جامعه در آن مشارکت دارند و ضروری است زیرساخت ها باید به گونه ای باشد که در صورت بروز حوداث خدمات هم چنان پایدار باشد و جامعه را دچار بحران نکند، لذا اگر این زیرساخت ها دچار آسیب شوند مقاومت مردم از بین خواهد رفت.

جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور خاطرنشان کرد: برخی تهدیدات  امروز علیه کشور ما انسان ساخت و برخی طبیعی است لذا باید به گونه ای در جامعه آمادگی ایجاد کنیم که پایداری ما حفظ شود.

 وی اظهار کرد: آنچه در ۴۰سال اخیر آموخته ایم  بیشتر در حوزه علم بوده و این جای تشکر دارد اما آنچه امروز باید به آن پرداخته شود آموزش دانش آموزان برای مقابله با تهدیدات امروز جامعه است.

مدیر کل آموزش و پرورش  شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: در نظام تعلیم وتربیت نیاز است علاوه بر علم آموزی مسائل اجتماعی نیز آموخته شود پدافند غیر عامل یکی از این نیازهای اجتماعی است.

عباسعلی باقری افزود: جنگ ها همیشه کشور را تهدید کرده است کشور ما در برهه هایی از زمان  هم جنگ داشته است  و هم از وقوع حوادث طبیعی دچار خسارت شده است.

وی ادامه داد: نیرو های نظامی همواره آماده  دفاع  از سرزمین ما هستند اما در زمان بروز حوادث ناگوار همه مردم باید آماده پایداری باشند تا در صورت بروز حوادث خسارت کم تری  متوجه جامعه شود

 

نظر شما