چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد آغاز به کار کرد

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۴:۳۷:۴۸
کد خبر: ۷۷۶۹۲۹
چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد آغاز به کار کرد
چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد عصر روز جمعه 25 آبان در سینما فلسطین (محل کاخ جشنواره) افتتاح شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد عصر روز جمعه 25 آبان در سینما فلسطین (محل کاخ جشنواره) افتتاح شد.

در ابتدای مراسم، وحیدنیکخواه آزاد دبیر چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد ضمن خوشامدگویی به حاضران عنوان داشت: این یک آیین رسمی برای افتتاحیه یک جشنواره نیست و یک گردهمایی دوستانه است که بسیار مختصر برگزار خواهد شد.

دبیر چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد به حضور چهره های شاخصی از مسئولان آموزش و پرورش و همچنین سینما در این مراسم اشاره و اظهار داشت: انجام هرکاری مثل پازلی می ماند که قطعه های مختلف دارد و ایران   من می خواهم قطعه های این پازل را به شما معرفی کنم که بدون همکاری آنها انجام این جشنواره امکان پذیر نبود.

وی در ادامه از مسئولان وزارت آموزش و پرورش؛ مسئولین سینمایی ؛ داوران حاضر در جمع خواست تا در کنار او حاضر شوند و به معرفی آنها پرداخت.

در این مراسم صمیمانه که در فضای باز سینما فلسطین می شد؛ نیکخواه آزاد همچنین زوج اکراینی را به جمع معرفی کرد که در کشور خود و با هزینه شخصی جشنواره ای از فیلم های کودکان دارند.

دبیر جشنواره چهل و هشتم فیلم رشد با بیان این مطلب که این زوج با هزینه خودشان و برای برگزاری کارگاه آموزشی در ایران حاضر شده بودند، گفت: متاسفانه فضایی از ایران برای آنها ترسیم شده بود که آنها برای رفت و آمد در ایران برقع تهیه کرده بودند اما با حضور در تهران و جمع جشنواره رشد به نگاهی دیگر از کشور ما رسیدند.

در ادامه این زوج اکراینی ضمن اظهار خوشحالی از حضور در این جشنواره اعلام کردند که دو کارگاه موفق با نوجوانان ایرانی برای فیلمسازی داشته اند و امیدوارند این همکاری با ایران ادامه پیدا کند.

 در این مراسم گروه موسیقی سنتی و همچنین گروهی از نوجوانان به سرپرستی سجاد تنها  به اجرای قطعاتی پرداختند که مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.

پایان این مراسم همراه بود با شروع اکران فیلم اسکاری کودک خاموش محصول کشور انگلستان و همچنین فیلم اتاق تاریک ساخته روح الله حجازی که با استقبال پرشور مخاطبان همراه شده بود.

دراین مراسم حیدر تورانی (معاون وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش)؛ محمد ناصری (رییس جشنواره و مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش) سید سعید بدیعی (دبیر پیشین جشنواره بین المللی فیلم رشد)؛ علیرضا رضا داد (داور بخش فیلم های بلند داستانی)؛ علیرضا شجاع نوری( داور بخش فیلم های دانش آموزی)؛ علیرضا تابش ( مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی)؛ حبیب ایل بیگی ( قایم مقام بنیاد سینمایی فارابی)؛ حسن آقا کریمی ( تهیه  کننده و کارگردان)؛ مهدی یزدانی ( رییس موسسه رسانه های تصویری)؛ دیگر داوران بخش های مختلف جشنواره؛ جمعی از مسئولین داخلی و مهمانان خارجی برگزار شد.

چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی - آموزشی و تربیتی رشد از 25 آبان در سینما فلسطین آغاز و تا 2 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز