۱۲نفر از روسای دانشگاه‌های کشور انتخاب شدند

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۴:۳۴:۲۹
کد خبر: ۷۷۷۸۲۷
۱۲نفر از روسای دانشگاه‌های کشور انتخاب شدند
دکترمحمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه ۲۸ کمیته تعیین روسای دانشگاه‌ها، روسای ۱۲ دانشگاه کشور تعیین شدند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر مخبر دزفولی با اشاره به جلسه کمیته تعیین روسای دانشگاه ها گفت: در جلسه ۲۸ کمیته تعیین روسای دانشگاه‌ها که  با حضورمنصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت الاسلام و المسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد؛ ۱۲ نامزد برای ریاست دانشگاه‌های کشور موفق به کسب رای اعتماد اعضای این کمیته شدند.

وی افزود: در ابتدای این جلسه که با دعوت از دکترطهرانچی برگزار شد، وی از طرح‌ها و برنامه‌های خود برای جهش دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علم و فناوری گزارشی ارائه کرد.

دکتر مخبر دزفولی در ادامه گفت: سپس سوالاتی توسط اعضای کمیته از وی مطرح شد و پس از پاسخگویی دکتر طهرانچی، با رای اعضای کمیته، وی برای ریاست دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد.

وی افزود: دکترسعید کریمی دهکردی برای ریاست دانشگاه شهرکرد، دکتر بهجتی اردکانی برای ریاست دانشگاه اردکان، دکترانوشیروان غفاری پور برای ریاست دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر ابوالفضل طهماسبی برای ریاست دانشگاه گنبد کاووس و دکترسید حجت هاشمی برای ریاست دانشگاه صنعتی بیرجند انتخاب شدند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همچنین در این جلسه و با رای مثبت اعضای کمیته تعیین روسای دانشگاه‌ها، دکتر محمدرضا شیدائی برای ریاست دانشگاه صنعتی ارومیه، دکترعلیرضا حسینی برای ریاست دانشگاه کوثر «ویژه خواهران»، دکترحسین پیری برای ریاست دانشگاه بناب، دکتر خسرو سایوند برای ریاست دانشگاه ملایر، دکترامیر مسعود عرب لودریچه برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی و دکترمحمد دهقانی فیروزآبادی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی بیرجند انتخاب شدند.

وی تاکید کرد: روسای دانشگاه‌ها باید خود را با سیاست‌های علمی کشور و از جمله نقشه جامع علمی کشور هماهنگ کنند.

دکترمخبر دزفولی ادامه داد: همچنین ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها از وظائف اصلی روسای دانشگاه‌ها است.

وی افزود: همچنین حمایت از منزلت استادان دانشگاه‌ها و ایجاد رویه واحد و گفتمان فراگیر برای اجرای اسناد راهبردی حوزه علم و فناوری نیز از اهم وظائف روسای دانشگاه‌هاست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به مطرح شدن موضوع بازنگری و به روز رسانی نقشه جامع علمی کشور توسط رهبر معظم انقلاب، روسای دانشگاه‌ها باید در این زمینه برنامه و اهتمام لازم را داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز