دکتر عبدالساده نیسی:

تاکنون ۱۴۴شرکت اولویت های پژوهشی خودرا در سامانه «ساتع» ثبت کرده اند

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۶:۰۷:۲۵
کد خبر: ۷۷۸۸۴۸
تاکنون ۱۴۴شرکت اولویت های پژوهشی خودرا در سامانه «ساتع» ثبت کرده اند
مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه تاکنون ۱۴۴شرکت دولتی اولویت های پژوهشی خود را در سامانه «ساتع» ثبت کرده اند گفت: سامانه «ساتع» فعالیت های پژوهشی دانشگاهها را هدفمند می کند و باعث می شود دانشگاهیان در راستای حل مشکلات و چالش های کشور تلاش کنند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر عبدالساده نیسی روز چهارشنبه در نشست معرفی سامانه «ساتع» که با حضور مدیران دفاتر ارتباط با صنعت و مدیران پژوهش دانشگاهها و موسسات پژوهشی برگزار شد، اظهار داشت: این سامانه در راستای اجرای تبصره ۹ قانون بودجه کشور نوشته شده است و محوریت فعالیت آن، مدیریت پژوهش های دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای حل مشکلات جامعه است.

وی در خصوص روش فعالیت «ساتع» گفت: شرکت هایی که از بودجه دولتی استفاده می کنند اولویت های پژوهشی خودرا در سامانه ساتع ثبت می کنند و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با مدیریت استاد راهنما و تایید دانشگاه محل تحصیل، پروپوزال های خودرا برای انجام تحقیقات مورد نیاز شرکت های تولیدی صنعتی ارائه می دهند.

دکتر نیسی گفت: هم اکنون اعضای هیات علمی شخصاً می توانند وارد سامانه شده و از میان اولویت های اعلام شده، طرح یا طرح هایی را برای پژوهش انتخاب کنند و تایید نهایی درخواست ها توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاهها و پژوهشگاهها انجام می شود.

 

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: در صورت نهایی شدن پروژه ها، ۶۰ درصد مبلغ قرار داد به دانشجویان پرداخت می شود که در راستای حمایت مالی از دانشجویان و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش تقاضا محور در کشور گام مناسبی است.

وی با اعلام اینکه سامانه «ساتع» و این روش مشارکت دانشگاهها و شرکت های دولتی برای اولین بار در کشور انجام می شود، گفت: در سال جاری مشکلات اجرایی اجرای تبصره ۹ قانون بودجه آشکار شده است و در سال آتی رفع می شود.

دکتر نیسی گفت: به جای روش واریز به خزانه، تشکیل یک صندوق می تواند روش مناسبی برای توزیع منابع حاصل از این قانون در بین دانشگاهها و موسسات پژوهشی و فناوری باشد.

در ادامه این نشست، مدیران دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاهها و موسسات پژوهشی سوالات خودرا در زمینه نحوه فعالیت در سامانه «ساتع» مطرح کردند.

 

براساس بند (ط) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، «شرکت های سودده، بانک ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، مکلفند حداقل چهل‌درصد (۴۰%) از هزینه امور پژوهشی خود را، به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند تا در راستای حل مسائل و مشکلات خود از طریق توافقنامه با دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و جهاد دانشگاهی و در قالب طرح (پروژه) های کاربردی، عناوین پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، طرح (پروژه) های پسادکتری و طرح (پروژه) های تحقیقاتی دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی غیرشاغل به مصرف برسانند.

اعضای هیات علمی دانشگاهها، معاونت های پژوهشی و شرمت های دولتی می توانند از طریق لینک های ذیل به سامانه ساتع دسترسی پیدا کنند.

sate.atf.gov.ir

http://https//mapfa.msrt.ir

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز