مهندس عسکری:

کانون های دانشجویی باید عرصه ارتقای فعالیت های نوآورانه باشند

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۶:۰۹:۱۲
کد خبر: ۷۷۸۸۴۹
کانون های دانشجویی باید عرصه ارتقای فعالیت های نوآورانه باشند
مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه خلاقیت در کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی باید یک ماموریت، فرهنگ و ارزش تلقی شود، گفت: کانون های دانشجویی باید عرصه ارتقای فعالیت های نوآورانه باشند .

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهندس عسکری درآیین افتتاح نشست دبیران شورای هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه های سراسر کشور که به میزبانی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، تولید انسان فرهیخته را مهم ترین کارویژه کانون ها دانست و گفت: در شرایط کنونی که فرهنگ به فناوری گره خورده، کانون های فرهنگی باید از اهمیت فضاهای اجتماعی در جهت کارآفرینی، انتقال تجارب و تولید محتوای مناسب برای دانشجویان استفاده کنند.

وی به مشکلات اجتماعی موجود از قبیل ریزدگردها، آلودگی ها و مصرف بی رویه منابع اشاره کرد و گفت: کانون ها و مجامع تخصصی دانشجویی می توانند بر چالش های محوری متمرکز شوند و از طریق هم افزایی کمک حال دولت باشند.

مهندس عسکری با بیان اینکه جامعه و دانشگاه از یکدیگر جدا نیستند، گفت: کانون ها باید با افزایش مهارت ها ضمن تعامل با سازمان ها و نهادهای دیگر، در فعالیت های گروهی با آنها مشارکت کنند تا در فردای پس از دانش آموختگی بتوانند از این مهارت های خود در زمینه مذاکره، مدیریت منابع و تعامل گسترده بهره مند شوند.

مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر لزوم شناسایی دانشجویان مستعد و ترغیب آنها به فعالیت در کانون ها تاکید کرد و گفت: با اصلاح فرایند ها در کانون ها و ایجاد چرخه مثبت بین دانشگاه و جامعه می توانیم مجموعه کم نظیری را ایجاد کنیم که قادر به تولید انسان فرهیخته و آرمانی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز