دکتر موسی‌خانی تشریح کرد

جزئیات برگزاری مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۱۴:۰۸:۲۸
کد خبر: ۷۸۲۹۰۷
جزئیات برگزاری مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی
رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران از برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: این دوره از مسابقات به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت واحد قزوین و همکاری واحد برون مرزی امارات متحده عربی، واحد بین‌المللی کیش و سازمان مناطق آزاد کیش از 14 تا 18 آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران ادامه داد: این مسابقات در 22 لیگ شامل لیگ‌های امدادگر، انسان‌نما در سایزهای کودک، نوجوان و بزرگسال، ربات‌های فوتبالیست، ربات های استاندارد پلت فرم، ربات‌های خانگی، ربات‌های صنعتی، شبیه‌ساز امداد و نجات، شبیه‌ساز دوبعدی و سه بعدی، ربات‌های مجازی، نمایش دانش‌آموزی و بزرگسالان، نمایش‌های بزرگسالان و دانش‌آموزی با حضور دو هزار و 500 شرکت کننده در قالب 220 تیم از 14 کشور آسیایی و اقیانوسیه در محل نمایشگاه بین‌المللی کیش و واحد امارات برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تیم‌های برگزیده از بین 800 تیم رباتیک از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، روسیه، استرالیا، ژاپن، چین، کره جنوبی، سنگاپور، مالزی، اندونزی، تایلند، ترکیه، افغانستان و امارات برای حضور در این دوره از مسابقات انتخاب شده‌اند.

دکتر موسی‌خانی با بیان اینکه این مسابقات در دو رده دانش‌آموزی و بزرگسالان برگزار می‌شود، گفت: مسابقات دانش‌آموزی از 14 تا 18 آذر و و افتتاحیه رسمی و مسابقات بزرگسالان از 16 آذر و همزمان با روز دانشجو آغاز شده و تا 18 آذر ادامه خواهد شد. بازدید از مسابقات نیز برای عموم آزاد خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه و بازدید از روند برگزاری مسابقات از دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دعوت کردیم که علاوه بر مسئولان دانشگاهی، وزرا، اعضای فدراسیون جهانی ربوکاپ و کمیته آسیا و اقیانوسیه نیز حضور خواهند داشت.

برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران افزود: برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی یکی از برنامه‌های جانبی دومین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه است که با حضور اساتید و صاحب‌نظران حوزه هوش مصنوعی و با سخنرانی پروفسور ایشی از متخصصان این حوزه و ارائه 14 مقاله برجسته هوش رباتیک روز دوشنبه 19 آذر برگزار خواهد شد.

دکتر موسی‌خانی در پایان گفت: برپایی «قلعه خلاقیت» با محوریت رباتیک، کار جدیدی است که در این دوره از مسابقات با حضور بیش از 600 دانش‌آموز از استان هرمزگان و جزیره کیش برگزار می‌شود.

 

نظر شما