فاطمه مهاجرانی:

آموزش‌وپرورش مهد پرورش نخبگان است

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۴:۴۹:۱۶
کد خبر: ۷۸۳۸۰۹
رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در آئین افتتاحیه اندیشکده دانش‌پژوهان جوان اظهار کرد: ما نمی‌توانیم جریان نخبگان را بپذیریم اما آموزش‌وپرورش را به‌عنوان مهد نخبه پروری باور نداشته باشیم زیرا آموزش‌وپرورش مهد پرورش نخبگان است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، فاطمه مهاجرانی در آئین افتتاحیه اندیشکده دانش‌پژوهان جوان اظهار کرد: تشکل‌های اجتماعی اول به‌عنوان یک تشکل، جمعیت و انجمن شناخته می‌شوند و بعد به‌تدریج حکم سازمان پیداکرده و درنهایت به نهادهای جریان ساز تبدیل خواهند شد.

وی راه‌اندازی اندیشکده دانش‌پژوهان جوان را گام نخست برای حرکت به‌عنوان یک‌نهاد جریان ساز علمی در کشور دانست که با مجوز وزارت کشور رسمیت پیداکرده است.

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب که علم را سلطان می‌دانند باید گفت که این سلطانی حاصل تجمیع اندیشه‌ها است و اندیشکده دانش‌پژوهان جوان برای تضارب اندیشه‌ها و گفت‌وگو و نشست کسانی است که روزی در میدان‌های جهانی پرچم ایران را به اهتزاز درآوردند.

مهاجرانی اظهار کرد: پیش از ادغام مرکز استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان، نخبگان دورهم جمع می‌شدند و به انتقال تجربه می‌پرداختند کاری که امروز اتفاق نمی‌افتد و اگر بنا باشد سر به آسمان بساییم باید ریشه‌های عمیق داشته باشیم.

وی اظهار با اشاره به افتتاح این اندیشکده اظهار کرد: اینجا محلی برای حل مسائل مختلف در خصوص سرمایه‌های اجتماعی و محیط‌زیست است و نخبگان صرفاً به المپیادهای جهانی نمی‌روند که مدال‌آوران باشند و این اندیشکده امروز به یک‌نهاد قانونی تبدیل می‌شود نهادی که کارکرد اجتماعی دارد.

مهاجرانی با اشاره به اهمیت اینکه در مدت 31 سال 731 مدال جهانی به دست آوردیم، گفت: امسال برای اولین بار بدرقه رسمی تیم‌های المپیادهای علمی را داشتیم و برای استان‌های محروم مدارس معین تعریف کردیم زیرا در سال‌های گذشته المپیادها صرفاً در تهران متمرکز بود که این آسیب‌زا بوده است.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی این اندیشکده ظرفیت‌های اجتماعی بالا رفته و بهتر می‌توانیم درباره مسائل جامعه به راه‌حل برسیم و باید توجه داشت که ریشه مدال‌آوری در مدارس است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز