آیت‌الله علیرضا اعرافی:

وزیر آموزش‌وپرورش معتقد به اصول اسلام و تعامل با حوزه است

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۱۴:۲۱:۵۱
کد خبر: ۷۸۵۷۰۴
وزیر آموزش‌وپرورش معتقد به اصول اسلام و تعامل با حوزه است
مدیر حوزه‌های علمیه در آئین معارفه دبیر ستاد همکاری‌ها با اشاره به اینکه حوزه پاسخ گوئی به نیازهای آموزش‌وپرورش را جزئی از رسالت خود بداند، اظهار کرد: وزیر آموزش‌وپرورش معتقد به اصول اسلام و تعامل با حوزه است.

به گزارش به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در آئین معارفه «علیرضا حاجیان زاده» دبیر ستاد همکاری‌ها در شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه عنوان کرد: اصل تشکیل ستاد همکاری‌ها ابتکار خروبی بود و این را الگویی از تعامل سازنده حوزه با سایر دستگاه‌ها می‌دانیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: بر آنیم تا بر اساس این الگو برای 30 دستگاه دیگر راهکار تعامل را در طرح آمایش حوزه‌های علمیه طراحی کنیم و در دوره جدید نیز همچون مدیران قبلی این فعالیت‌ها مورد تأکید است.

وی اظهار کرد: آموزش‌وپرورش مهم‌ترین نهاد در تعالی فرهنگ و اندیشه و ساختن جامعه به شمار می‌رود از طرفی حوزه نیز اهتمام جدی به پاسخ گوئی به نیازهای آن دارد.

 

رسالت حوزه کمک به آموزش‌وپرورش است

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: درواقع حوزه علمیه باید پاسخ گوئی به نیازهای آموزش‌وپرورش را جزئی از رسالت خود بداند و به همکاری با آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک رسالت مهم نگاه کند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش با حدود 13 میلیون دانش‌آموز و 1 میلیون نیروی فرهنگی و 15 میلیون مخاطب مستقیم و خانواده‌ها، نقش اساسی در پایه‌ریزی فرهنگ دارد و این نقش مهم قابل وصف نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: برنامه آموزش‌وپرورش در رأس برنامه‌های حوزه است و تفاهم و همکاری با آموزش‌وپرورش بنای کار ماست.

 

قدردانی از همراهی وزیر آموزش‌وپرورش

وی با قدردانی از همراهی آموزش‌وپرورش با حوزه گفت: آقای بطحائی، معتقد به اصول اسلام و همچنین همکاری و تعامل با حوزه است و دانشگاه فرهنگیان نیز به‌عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش‌وپرورش همین اهمیت را برای ما دارد.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: ستاد همکاری‌ها کارنامه خوبی از فعالیت‌ها دارد و معاونت تبلیغی و معاونت‌های دیگر و مرکز آموزش‌های کاربردی نیز کارهای قابل قبولی ارائه داده‌اند به‌طورکلی ارزیابی ما از ستاد همکاری‌ها خوب است ولی انتظار ما بیش از این است.

وی عنوان کرد: تلاش‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی دبیر سابق ستاد همکاری‌ها قابل‌تقدیر است وی در طول خدمت فردی متعهد و پای‌کار در برنامه‌ها و اهداف ستاد همکاری‌ها بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: از طرفی اقدامات خوبی از طرف معاونت‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش شاهد بوده‌ایم.

 

دبیر جدید مجرب و باانگیزه است

وی بیان کرد: از بین افراد مطرح‌شده با بررسی گزینه‌های مختلف فردی مناسب به پیشنهاد وزیر آموزش‌وپرورش انتخاب شد که سابقه خوبی در فعالیت‌های حوزوی و آموزش پرورش دارد و دارای سابقه فعالیت در ستاد است.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: همه اعضای شورای معاونین حوزه باید ستاد همکاری‌ها را از خود بدانند و در حوزه‌های کاری کمک کنند و کمک نیز بگیرند.

وی گفت: بخش قابل‌توجهی از برنامه پنج‌ساله حوزه ناظر به همکاری با آموزش‌وپرورش است و باید این مصوبات نهایی و نقشه راه برای ادامه کار شود تا زودتر به نتیجه برسیم.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: شیوه‌های تعامل عملیاتی معاونت‌های حوزه با مراکز مختلف آموزش‌وپرورش باید به‌خوبی بررسی شود و برای برش 5 ساله برنامه‌ریزی کنیم و ستاد به ریل‌گذاری بپردازد و کار را تسهیل کند.

وی عنوان کرد: روند تعامل بین معاونت‌ها و حوزه جاده موفقیت را می‌گشاید تا بقیه نیز بتوانند به حرکت خود ادامه دهند در تولید محتوا نیز نگاه ویژه‌ای باید توسط حوزه و آمورش و پرورش و ستاد همکاری‌ها ایجاد شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز