وزیر آموزش‌وپرورش:

کرسی های آزاد اندیشی و مناظره های دانشجویی باید در دانشگاه فرهنگیان گسترش یابد

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۱۴:۲۴:۴۷
کد خبر: ۷۸۵۷۰۸
وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت روز دانشجو با تشکل‌ها و فعالان دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در پردیس شهید چمران تهران دیدار کرد و گفت: کرسی های آزاد اندیشی و مناظرات دانشجویی باید در دانشگاه فرهنگیان توسعه یابد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سیدمحمد بطحایی در دیدار با تشکل‌ها و فعالان دانشجویی دانشگاه فرهنگیان که به مناسبت گرامیداشت ۱۶آذر روز دانشجو در پردیس شهید چمران و در حکیمیه تهران  برگزارشد، با گرامیداشت یاد وخاطره همه شهدا به خصوص شهدای دانشجو معلم و پس از استماع سخنان دانشجویان، اظهار کرد: وجود فضای باز در دانشگاه و در بین دانشجویان  به ویژه دانشگاهی که قرار است معلم تربیت کند بسیار مهم وضروری است.

 وی افزود: انتظار می رود با رعایت چارچوب های قانونی این فضا در بین دانشجویان فرهنگیان گسترش پیدا کند  و دانشجومعلمان بدون نگرانی  بتوانند ایده ای خود را ارائه دهند چرا که دانشجوی که نگران گزینش باشد آزاد اندیش تربیت نمی شود.

بطحایی گفت: کرسی های آزاد اندیشی  باید به سرعت و توسعه بیشتری در دانشگاه  صورت  گیرد.

وی خطاب به دانشجو معلمان ادامه داد: اولین توقعی که از شما به عنوان یک معلم می رود این است که تجزیه و تحلیل مسائل باید متقن و علمی باشد و این نیازمند مطالعه بیشتر  است لذا مطالبات دانشجویان  باید با مطالعه صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی مطالب ارائه شده توسط دانشجویان در خصوص اعمال ساعات حق التدریسی در حکم کارگزینی، تصریح کرد: ساعات حق التدریسی که تاثیر مثبتی در سوابق و حقوق معلمان نداشت با تلاش مضاعف صورت گرفته است و می خواهیم آن را در حکم کارگزینی قرار دهیم، این طرح بسیار خوب و امتیاز بزرگی برای یک کارمند است که اضافه کارش در حکمش بیاید و این برای کارمندان اختیاری است متاسفانه موضوعی که با این تلاش در حال انجام است تبدیل به یک تهدید و گزینه انتقاد شده است، لذا از شما دانشجویان تقاضا دارم که حداقل با اطلاعات موثق و کافی یک موضوع را پیگیری کنید.

وی  ادامه داد: سهم اعتبارات آموزش وپرورش  از بودجه دولت نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش نیز پیدا کرده است البته در سال های اخیر با شیب ملایم رو به افزایش است اما نظام بودجه ریزی آموزش و پرورش  دچار اختلالی است که تا زمانی برطرف نشود مشکلات بودجه ای همواره پابرجاست.

عضو کابینه تدبیر وامید اظهار کرد: سند تحول بنیادین نقشه راه حرکت آموزش وپرورش  در مسیر رشد نظام تعلیم وتربیت است این سند از سال ۹۰تا کنون راه پر فراز و نشیبی را طی کرد.

وی ادامه داد:  این سند  استراتژیکی است که هرچند ممکن است دارای ایراداتی هم باشد اما بهترین  نقشه راهی است که با ارائه زیر نظام ها و برنامه ها، اهداف سند تحول را محقق می سازد، لذا جدول عملیاتی آن و اعتبارات مورد نیاز پیش بینی شده است.

بطحایی اظهار کرد: تا زمانی که نیروی انسانی متخصص نداشته باشیم هیچ تحولی اتفاق نمی افتد،  مهمترین زیر نظام ، نیروی انسانی است لذا برنامه هایی برای تقویت  نیروی انسانی داریم.

وی با اشاره کسورات حقوق دانشجویان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون این کسورات کسر و صرف رفاهیات می شود اما تلاش می کنیم میزان این کسورات را از ۴۵درصد فعلی کاهش دهیم.

بطحایی اذعان کرد : کشور ما به عاقبت به خیری نمی رسد مگر اینکه مدارسی شاد داشته باشیم و مدارس ما سرزنده و متناسب با نیازهای اجتماعی اداره شوند و به تبع آن دانشگاه نیز چنین باشد باید به سمتی برویم که برنامه های مدارس پویا و نیازهای ما را در نظر بگیرد.

وی افزود: اگر برنامه های درسی و محتواهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان نیازهای دانشجویان را بر آورده نمی کند باید مورد بازنویسی و تغییر گیرد.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانشجویان گفت : اگر به کشور و فرزندان این مرز و بوم علاقه مند هستید، انتخابتان کاملا صحیح  بوده است من نیز روزی دانشجو معلم  بودم لذا برای رفع بیکاری و داشتن شغل کسی نباید این شغل را انتخاب کند.

وی تصریح کرد: مسیر  امروز آموزش وپرورش با چهل سال قبل کاملا تفاوت دارد و نیازهای جامعه متفاوت است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز