دکتر برومند:

امروزه تلاشمان این است تا درب دانشگاه‌ها به روی مدارس باز شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۱۳:۵۹:۳۸
کد خبر: ۷۸۸۰۴۳
امروزه تلاشمان این است تا درب دانشگاه‌ها به روی مدارس باز شود
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: امروزه تلاشمان این است که درب دانشگاه‌ها به روی مدارس باز شود تا دانش‌آموزان بتوانند در دوره نوجوانی در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند و از امکانات موجود آن استفاده و بازدید نمایند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و رئیس ستاد ملی هفته پژوهش در جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش‌آموزی که امروز (شنبه ۲۴ آذرماه) همزمان با آغاز هفته پژوهش در دبیرستان یاس نبی (ص) برگزار شد، اظهار داشت: هفته پژوهش امسال نیز همچون سال‌های گذشته از مدارس آغاز شده است چراکه معتقدیم پژوهش در دانشگاه‌ها از مدارس آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه پژوهش یک فرهنگ است و امروزه برای نشر و نهادینه‌شدن آن در جامعه تلاش می‌کنیم، افزود: وقتی به دنبال فرهنگ‌سازی پژوهش در جامعه می‌رویم بر ما واجب است تا آن را از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز کنیم.

دکتر برومند در رابطه با اهمیت توجه به حوزه پژوهش در مدارس بیان کرد: دانش‌آموزانی که با فعالیت گروهی و مشارکت علمی در مدارس رشد می‌کنند در آینده نگاهی متفاوت به جامعه و محیط اطراف دارند و توانایی درک کاستی‌ها و یافتن راه‌حل برای آنها را در زمان کوتاه‌تری نسبت به افراد عادی کسب می‌کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به اینکه پژوهشگران ثروت‌های ملی کشور هستند و اگرچه گاهی آنچنان که شایسته است دیده نمی‌شوند، تصریح کرد: امروزه این عزیزان که ریشه آنها در مدارس شکل گرفته است، علی رغم برخی از مشکلات مسیر خودشان را ادامه می‌دهند.

دکتر برومند گفت: اگر ما به دنبال تربیت افراد ریسک‌پذیر و با جسارت در حوزه آموزش و پژوهش هستیم که قابلیت انجام کار تیمی و حل چالش‌ها را نیز داشته باشند، باید به مدارس بیش از پیش توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروزه تلاشمان این است که درب دانشگاه‌ها به روی مدارس باز شود تا دانش‌آموزان بتوانند در دوره نوجوانی در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند و از امکانات موجود آن استفاده و بازدید کنند، افزود: جهت تحقق این هدف، بیش از هرزمانی نیازمند همکاری و هم‌افزایی بین وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش هستیم.

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش با اشاره به اینکه در حال حاضر آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها نیازمند بازنگری اساسی است، عنوان کرد: توجه و بازنگری در حوزه آموزش، جزو وظایف وزارت عتف و وزارت آموزش و پرورش است لذا لازم است تا نسبت به آن احساس مسئولیت بیشتری کنیم زیرا آنچه آموزش عالی دریافت می‌کند، حاصل کار مدارس و وزارت آموزش و پرورش است.

دکتر برومند با اشاره به برگزاری جشنواره عکس، فیلم، کاریکاتور و انیمیشن در حوزه مدارس و دانشگاه‌ها از سوی دبیرخانه شورای عالی عتف، گفت: بزودی آثار موجود در این جشنواره که شامل دو هزار و چهار صد اثر است، ارائه می‌شود تا همه افراد ظرفیت‌های این عزیزان را مشاهده کنند.

در پایان این مراسم، دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن رونمایی و اهدای تندیس پژوهشگران و فناوران برتر دانش‌‌آموزی، از ۲۸ پژوهشگر برتر تجلیل کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز