وزیر علوم:

نیازهای فناوری کشور با نمایشگاه تستا برطرف می شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۳:۵۵:۲۵
کد خبر: ۷۸۹۸۰۹
نیازهای فناوری کشور با نمایشگاه تستا برطرف می شود
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ در کاهش مشکلات ناشی از تحریم‌ تاثیرگذار است و هدف‌گذاری‌های موجود برای این نمایشگاه‌، رفع نیازهای داخلی با شرکت های فناور است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، بر اساس اعلام شورای عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، نمایشگاه 'معرفی تقاضای ساخت و تولید تجهیزات، قطعات، مواد و سیستم‌های مورد نیاز صنایع' در حوزه‌های سلامت، بهداشت، انرژی، فناوری اطلاعات، ارتباطات، صنایع ریلی، دریایی، خودرو و معدنی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در روزهای سوم تا ششم دی ماه امسال در نمایشگاه بین المللی تهران، برگزار می شود.

منصور غلامی در مورد اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های تقاضا محور، تاکید کرد: مزیت نمایشگاه‌های یاد شده تقاضامحور کردن علم و فناوری است. ما به این نتیجه رسیده‌ایم اگر متقاضی و مشتریانی برای ایده‌های فناوری محور نداشته باشیم، نیمه‌کار رها خواهند شد یا ضرورت شان به طور جدی احساس نمی شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، مجموعه‌های دولتی و خصوصی مسائل، مشکلات و نیازهای فناورانه خود را عرضه خواهند کرد. در طرف مقابل، اساتید، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید فناوری با عقد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های همکاری به نیازهای آنها پاسخ می‌دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: گاهی محققان ایده‌های فناوری محور خود را عملی می‌کنند ولی به دلیل عدم تقاضا، حمایتی دریافت نکرده و متضرر می‌شوند.

یادآور می شود: در نمایشگاه تستا، برخلاف مدل‌های رایج نمایشگاهی، دستگاه‌های دولتی و خصوصی، نیازهای فناورانه خود را عرضه خواهند کرد. در طرف مقابل، اساتید، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید فناوری به آن نیازها پاسخ خواهند داد.

 

نظر شما