دکتر برومند:

نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی با ارائه بیش از سه هزار فناوری برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۱۵:۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۹۱۳۸۶
نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی با ارائه بیش از سه هزار فناوری برگزار می‌شود
دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران و نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار از ۳ تا ۶ دی ماه درمحل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر برومند در نشست خبری که در محل معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار داشت :‌۱۹۹ مرکز پژوهشی شامل ۵۱ دانشگاه، ۱۵ پژوهشگاه، ۴۰ پارک علم و فناوری، ۷۹ مرکز رشد و ۱۴ مؤسسه تحقیقاتی در این نمایشگاه حضور دارند.

دکتربرومند گفت: ۵۸ درصد از فناوری‌ها مربوط به دانشگاه‌ها، ۱۶ درصد پارک‌های علم و فناوری، ۱۱ درصد مراکز رشد ،۵ درصد پژوهشگاه‌ها، ۵ درصد مؤسسات تحقیقاتی بوده و ۵ درصد از طرح‌ها نیز متعلق به سایر مراکز هستند.

وی با تاکید بر اینکه این دوره از نمایشگاه به عرضه و تقاضای فناوری اختصاص یافته است، گفت: در این دوره از نمایشگاه ۳۱۹۹ طرح از سوی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم وفناوری و مراکز رشد و مؤسسات تحقیقاتی ارائه می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از اعطای گرنت فناوری ۲۵ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: این گرنت به منظور تجاری‌سازی طرح‌ها و محصولات فناورانه عرضه شده در این نمایشگاه اختصاص می‌یابد که بعد از ارزیابی در مکان پژوهشگاه‌ها به صاحبان طرح‌ها اعطا می‌شود.

دکتربرومند، قابلیت بالای فروش و قابلیت سرمایه‌گذاری با تأیید کارگروه تجاری‌سازی و سطح فناوری بالا را از جمله شرایط اعطای این گرنت نام برد.

وی همچنین رونمایی از ۷۵ فناوری را از جمله برنامه‌های این دوره از نمایشگاه نام برد و اضافه کرد: علاوه بر آن کارگاه‌های آموزشی نیزدر ایام برگزاری نمایشگاه برگزار خواهد شد.

دکتربرومند با بیان اینکه بیشترین طرح‌های ارسال شده به این نمایشگاه مربوط به استان تهران با تعداد ۳۲۰ فناوری است، افزود: گلستان با عرضه ۲۵۵ فناوری، مازندران با عرضه ۱۳۰ فناوری، گیلان با عرضه ۱۳۱ فناوری و خراسان رضوی با ۱۱۸ فناوری از جمله استان‌هایی هستند که بالاترین طرح‌های خود را ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه از ۸۰۰ سرمایه‌گذار داخلی و خارجی دعوت شده است، یادآور شد: در روز سه شنبه ۴ دی ماه دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت و دانشگاه برگزار خواهد شد و در آن در خصوص روش‌های همکاری با بخش‌های خصوصی، ارتباط با پژوهش‌های دستگاهی و متصل کردن پژوهش‌های فناوری با نیازهای کشور بحث و تبادل نظر می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم همچنین به بخش تقاضای نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار اشاره کرد و یادآور شد: در این دوره از نمایشگاه با همکاری مرکز توسعه فناوری ریاست جمهوری، دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) از سازمان‌ها و نهادها درخواست شد تا نیازهای فناورانه خود را در این نمایشگاه عرضه کنند.

وی هدف از این بخش از نمایشگاه را حمایت از تولید ملی و حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رفع نیازهای داخلی توسط تولیدکنندگان داخلی نام برد و گفت: برای این منظور سامانه ثبت و مشاهده نیازمندی‌های فناورانه راه‌اندازی شد.

به گفته وی تا امروز ۶۰ سازمان با بیش از ۵۰۰ نیاز فناوری آمادگی خود را برای شرکت در نمایشگاه اعلام کردند.

دکتر پیمان صالحی، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در نشست خبری صبح امروز از برگزاری ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در روزهای سوم تا ششم دی ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ۳۵۰ شرکت با عرضه بیش از ۹ هزار محصول ساخت ایران حضور دارند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه سبب ایجاد و پایدار سازی اشتغال برای ۷ هزار نفر شده است، گفت: فروش ۵ دوره قبلی این نمایشگاه ۳۸۰ میلیارد تومان با اهرم شدن ۱۴۰ میلیارد تومان یارانه معاونت علمی و فناوری است.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ارائه سه مدل حمایتی خبر داد و گفت: پرداخت بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی بر اساس سطح بندی محصولات یکی از مدل‌های حمایتی که بر این اساس محصولات سطح اول که برای نخستین بار در کشور تولید شده‌اند ۵۰ درصد، سطح اول عادی ۴۰ درصد، سطح دوم ۲۵ درصد، سطح سوم ۱۰ درصد حمایت می‌شوند و سطح چهارم بدون حمایت است.

دکترصالحی افزود: تسهیلات لیزینگ ۸ تا ۱۰ درصدی برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از سوی خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می‌شود.

وی گفت: مدل سوم حمایتی به این صورت است که برای تشویق شرکت‌ها به فروش بدون یارانه معاونت علمی و ارائه تخفیف مناسب به خریدارانی که مشمول حمایت‌ها نمی‌شوند نیز ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات وام با کارمزد کم از سوی صندوق توسعه فناوری نانو حمایت می‌شوند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات تاریخ پژوهش و فناوری ایران است، گفت: محصولاتی که به بازار عرضه شده و برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کنند، رونمایی می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز