مهندس عیسی کلانتری:

ضرورت حضور دانشگاهها در تصمیم سازی های کلان کشور

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۳:۳۲:۲۲
کد خبر: ۷۹۲۲۶۶
ضرورت حضور دانشگاهها در تصمیم سازی های کلان کشور
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ورود و دخالت دانشگاهها در تصمیم سازی های کلان کشور ضروری است تا سیاست های منطبق با حفظ محیط زیست و نفع عمومی در جامعه حاکم شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهندس عیسی کلانتری در دومین همایش مدیران ارتباط با صنعت دانشگاهها و مراکز پژوهشی اظهار داشت: دانشگاهیان باید بی تفاوتی را کنار گذاشته و برای اصلاح برنامه های مخرب محیط زیست که جامعه را تهدید می کند تلاش کنند.

وی تصریح کرد: جامعه از دانشگاهیان انتظار دارد با توجه به دانش و تخصصی خود، در زمینه اثرات زیست محیطی قوانین و برنامه های در حال اجرا اظهار نظر کنند و مجریان را به اصلاح رویه ها تشویق کنند.

مهندس کلانتری گفت: هم اکنون بیشترین تخریب محیط زیست توسط دستگاههای اجرایی صورت می گیرد که بزرگترین پژوهشگاهها را در اختیاردارند که این موضوع جای تامل دارد.

وی گفت: وزارت نفت علیرغم دارا بودن مجموعه پژوهشی بزرگ؛ هنوز نتوانسته است برای حل مشکل نحوه استفاده از نفت کوره تولیدی روزانه خود راه حلی پیدا کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: طرح های غیر علمی و سیاست های ناکارآمد در بخش کشاورزی و صنایع خودرو نیز اثرات مخربی بر محیط زیست و سلامت انسانها گذاشته که نیازمند اصلاح است.

وی تصریح کرد: بسیاری از صنایع کشور استانداردهای زیست محیطی را رعایت نمی کنند که اگر بنا بر اعمال قانون باشد باید دو سوم آنها را تعطیل کنیم.

مهندس کلانتری با قدردانی از دانشگاه صنعتی شریف برای تلاش موثر در زمینه در یاچه ارومیه، دانشگاه شیراز برای احیای دریاچه بختکان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای احیای تالاب انزلی گفت: وزارت علوم در سالهای اخیر رویکرد خوبی برای توجه به محیط زیست اتخاد کرده است ولی ظرفیت تاثیر گذاری بیشتر دانشگاهیان وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز