شهرداری‌ها نگاه تجاری به مدارس غیردولتی دارند

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۱۴:۵۵:۰۷
کد خبر: ۷۹۲۷۸۹
شهرداری‌ها نگاه تجاری به مدارس غیردولتی دارند
در گردهمایی شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی مناطق 19 کانه شهر تهران مطرح شد: شهرداری‌ها نگاه تجاری به مدارس غیردولتی دارند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، عبدالرضافولادوند مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران در گردهمایی شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی مناطق 19 کانه شهر تهران،‌ اظهار کرد: شهرداری‌ها به مدارس غیردولتی به‌عنوان مراکز تجاری توجه دارند، درصورتی‌که این مدارس بخشی از نهاد آموزش‌وپرورش و نهادی برای تربیت نیرو است.

وی افزود: شهرداری‌ها به معافیت مدارس غیردولتی در پرداخت مالیات و عوارض توجه نمی‌کنند و در این حوزه مانع‌تراشی می‌شود و مدارس غیردولتی به دلیل قیمت بالای زمین توان پرداخت مالیات را ندارند.

فولادوند با اشاره به اینکه شهرداری‌ها موظف شدند فضای آموزشی را به حدنصاب استاندارد برسانند، افزود: درصورتی‌که در واقعیت برای مدارس استیجاری نام کاربری آموزشی گذاشته، اجاره‌بها را بالابرده و برای موجر ناامنی ایجاد می‌کنند بعد می‌گویند که شرایط آموزش و پروش استاندارد است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به وضعیت مدارس غیردولتی اظهار داشت: در طول 30 سال گذشته سیاست‌های گوناگونی بر مدارس غیردولتی اعمال شد که عده‌ای مدارس غیردولتی را تقویت وعده‌ای با ایجاد مدارس خاص این مجموعه‌های آموزشی را تضعیف کردند.

وی گفت: دولت تدبیر و امید با تمام قوا از قانون مدارس و مراکز غیردولتی حمایت کرده اما مشکلاتی در سطح هماهنگی‌های این قانون وجود دارد.

فولادوند با اشاره به اینکه از یک‌میلیون و 200 هزار دانش‌آموز، 200 هزار نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، افزود: اگر مدارس غیردولتی نبود، مشکلات بیشتری داشتیم و در حال حاضر توجه مدارس غیردولتی به مناطق حاشیه‌ای و محروم شهر است.

وی با اشاره به عملکرد شورای نظارت مدارس و مراکز غیردولتی اظهار داشت: این شورا تنها به تخلفات رسیدگی نمی‌کند و باوجود مشکلات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی باید مشکلات مؤسسان را بشنود و راهکاری برای آن‌ها ارائه کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران بابیان اینکه سیاست کلی این نهاد توسعه مدارس غیردولتی است، گفت: میانگین تراکم 34 نفره در کلاس‌های درس دوره ابتدایی و 33 نفره در دوره متوسطه اول تهران باعث استفاده از مدارس غیردولتی شده است به‌ویژه در مدارس غربی و جنوبی این نیاز تشدید می‌شود.

فولادوند با اشاره به وضعیت مدارس در منطقه 22 شهر تهران اظهار داشت: در این منطقه به دلیل ساخت‌وسازهای بی‌رویه و بدون مطالعه با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی گفت: اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران حاضر است برای کاهش تراکم در کلاس‌های درس، امتیازهایی را به مؤسسان مدارس غیردولتی جدید بدهد و بخشودگی‌هایی هم داشته باشد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز