آغاز توزیع وسایل گرمایشی در مدارس سیستان و بلوچستان

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۱۳:۴۹:۴۲
کد خبر: ۷۹۴۰۷۱
آغاز توزیع وسایل گرمایشی در مدارس سیستان و بلوچستان
مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان از تهیه و توزیع پنج هزار بخاری استاندارد از محل اعتبارات این وزارتخانه از هشتم دی‌ماه خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علیرضا نخعی با اشاره به توزیع وسایل گرمایشی در مدارس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این وسایل گرمایشی بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در مدارس مناطق سردسیر سیستان و بلوچستان نظیر زاهدان، خاش، زابل و سراوان توزیع می‌شود.

وی افزود: هم‌اینک هشت هزار و 500 کلاس درس سیستان و بلوچستان وسایل گرمایشی استاندارد ندارند که با توزیع این بخاری‌ها مشکل پنج هزار کلاس درس در این حوزه برطرف می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای بقیه کلاس‌های درس استان نیز طبق قولی که 2 خیر نیک‌اندیش داده‌اند قرار است وسایل گرمایشی استاندارد تهیه شود.

وی بابیان اینکه برای تعمیر و استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس سیستان و بلوچستان 2 برنامه در دستور کار قرارگرفته است، گفت: برنامه کوتاه‌مدت توزیع بخاری‌ها بوده که در همین ماه کار آن به اتمام می‌رسد.

نخعی اظهار داشت: در برنامه بلندمدت در زمینه تعمیر و استاندارسازی وسایل گرمایشی قرار است هزینه استانداردسازی با همکاری استانداری سیستان و بلوچستان، وزارت آموزش‌وپرورش و جمعیت هلال‌احمر تأمین و کار آن تا یک ماه آینده آغاز شود.

وی تصریح کرد: طبق توافقنامه‌ای که با هلال‌احمر امضاشده قرار است در مدت 2 سال برای مدارس یک تا سه کلاسه سیستان و بلوچستان بخاری تابشی، مدرسه سه تا 10 کلاسه بخاری استاندارد و مدارس 10 کلاس به بالا نیز از موتورخانه استفاده شود.

گفتنی است، سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود.

720هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستان در  سال تحصیلی 97-98 در 6 هزار و 600 مدرسه با 40 هزار فرهنگی وارد مدارس این استان شدند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز