دکتر رنجبر خبر داد

کسب رتبه ۱۰۹ جهانی در پایگاه استنادی ESI توسط دانشگاه آزاد اسلامی

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۱۴:۱۱:۴۸
کد خبر: ۷۹۶۳۲۸
کسب رتبه ۱۰۹ جهانی در پایگاه استنادی ESI توسط دانشگاه آزاد اسلامی
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از ارتقای رتبه این دانشگاه در آخرین بروزرسانی پایگاه استنادی ESI به 109 جهان خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: طبق آخرین بروزرسانی پایگاه استنادی ESI، دانشگاه آزاد اسلامی رتبه 109 جهان را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین بروزرسانی پایگاه استنادی ESI، رتبه دانشگاه آزاد اسلامی با 46 هزار و 961 مستند علمی و مجموع 315 هزار و 132 استناد، به پله 109 جهان ارتقا یافت.

دکتر رنجبر با اشاره به هدف اصلی حوزه آموزش، پژوهش و فناوری و نوآوری در دانشگاه، گفت: قرار گرفتن در بین برترین دانشگاه های داخلی و بین المللی در حوزه های فناوری و خلق ثروت از اهداف مهم ماست که برای رسیدن به آن باید مأموریت های دانشگاه در زمینه های تجاری سازی، توسعه صنعتی و فناوری، تولید علم و... به خوبی انجام شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه با اجرای طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی، تحولی بزرگ در آموزش عالی کشور صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: می خواهیم به سمت دانشگاهی تقاضامحور و تحول‌گرا که یک دانشگاه نسل چهارمی است، حرکت کنیم و طبیعتاً باید ریل‌گذاری دانشگاه به سمت دانشگاه حل مسئله باشد. برای رسیدن به این جایگاه، دانشگاه باید هوشمند بوده و قابلیت حل مسائل و توانایی شکست ساختارها را داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح پایش، راهبرد تبدیل دانشگاه به یک سازمان حل مسئله بومی است، گفت: می خواهیم دانشگاه را به یک سازمان نوآور و پاسخگو تبدیل کنیم. با طرح پایش، گفتمان سازی پیرامون دانشگاه حل مسئله در سطح درون و بیرون دانشگاه خواهیم داشت.

 

نظر شما