عباس سلطانیان اعلام کرد

تشریح‌ترمیم سوابق تحصیلی برای ورود به رشته‌های بدون کنکور دانشگاه

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۴:۵۷:۱۲
کد خبر: ۷۹۷۲۳۴
تشریح‌ترمیم سوابق تحصیلی برای ورود به رشته‌های بدون کنکور دانشگاه
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش ترمیم سوابق تحصیلی برای ورود به رشته‌های بدون کنکور دانشگاهی را تشریح کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، عباس سلطانیان با اشاره به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر ورود به ۸۵درصد کد رشته محل‌های دانشگاهی بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری و شرایط ترمیم سوابق تحصیلی اظهار کرد: هنوز صورت‌جلسه رسمی این مصوبه به دست ما نرسیده است؛ اما ترمیم معدل یکی از بخشنامه‌های آموزش‌وپرورش است که در سال ۹۴به تصویب شورای عالی آموزش‌وپرورش رسید.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش افزود: کلیه دیپلمه‌های سال ۸۴به بعد می‌توانند ترمیم نمرات را در صورت تمایل انجام دهند.

وی بابیان اینکه هر شخصی بخواهد درس یا دروسی را مجدد امتحان بدهد و نمره خودش را ترمیم کند می‌تواند درخواست شرکت مجدد در امتحانات نهایی را بدهد، گفت: به‌این‌ترتیب متقاضیان به منطقه آموزش‌وپرورشی که در آنجا تحصیل‌کرده و دیپلم گرفته‌اند مراجعه و درخواست خود را ثبت می‌کنند.

عباس سلطانیان افزود: هر دانش‌آموزی که اکنون در حال تحصیل است نمی‌تواند درخواست‌ترمیم نمره بدهد.

وی بابیان اینکه هر دانش‌آموخته می‌تواند تنها یک‌مرتبه از این امکان استفاده کند تأکید کرد: نمرات ترمیم‌شده فقط برای اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به سازمان سنجش ارسال می‌شود و تأثیری در معدل و نمره دیپلم افراد ندارد.

 

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش درباره تعداد دروس مشمول نیز گفت: هر دانش‌آموزی بنا به تشخیص خود و در صورت نیاز در هر تعداد درس که امتحانش به‌صورت نهایی برگزار می‌شود می‌تواند شرکت کند و این سوابق ترمیم‌شده در گزینش نهایی در کنکور تأثیرگذار است.

سلطانیان افزود: تمام دیپلمه‌های سال ۸۴به بعد می‌توانند درخواست‌ترمیم نمره بدهند و ربطی به‌نظام قدیم و یا جدید بودن دانش‌آموختگان ندارد.

وی درباره نوع مدارس و زمان شرکت در آزمون‌ترمیم نمره نیز گفت: در هر نوبت امتحانی که نهایی برگزار می‌شود امکان شرکت در آزمون وجود دارد. شرایط و نوع مدرسه ازجمله تیزهوشان یا نمونه دولتی بودن نیز تأثیری در گزینش و ترمیم معدل ندارد و شرایط شرکت در آزمون‌ترمیم سوابق تحصیلی برای همه متقاضیان یکسان است

 

نظر شما