علی الهیار ترکمن:

رتبه‌بندی فرهنگیان در انتظار تصویب قانون

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۵:۴۵:۳۷
کد خبر: ۸۰۰۵۸۴
رتبه‌بندی فرهنگیان در انتظار تصویب قانون
معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: با توجه به روند رو به رشد تصویب قانون رتبه‌بندی، احتمال اجرای این طرح برای سال ۹۸ بالا است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی الهیار ترکمن در مورد روش‌های تأمین اعتبار لازم برای اجبار طرح رتبه‌بندی فرهنگیان اظهار کرد: تأمین اعتبار برای رتبه‌بندی مستلزم این است که بدانیم قانون مربوطه چه حدودی را برای ما مشخص کرده است و این موضوع باید مبتنی بر ماده ۶۳قانون برنامه ششم توسعه موردتوجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در دولت اجرای رتبه‌بندی جدید را بر اساس روش سال ۹۴در نظر گرفته است و طبق معیارهای این طرح ۱۱هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که ۷هزار میلیارد تومان آن در بودجه لحاظ شده است و ۴هزارمیلیارد تومان دیگر نیاز داریم که البته با توجه به مقدورات ۲هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۹۸آموزش‌وپرورش لحاظ شده است.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید براینکه ۲هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده برای رتبه‌بندی در قالب ردیف بودجه‌ای لحاظ شده است، تصریح کرد: با توجه به این شرایط ردیف در حین اجرای بودجه امکان افزایش دارد.

امکان افزایش اعتبار رتبه‌بندی راداریم

الهیار ترکمن در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا ردیف در نظر گرفته‌شده برای رتبه‌بندی که در جدول ۲۱قانون بودجه ۹۸آمده است، ضمانتی برای تأمین اعتبار دارد یا خیر، تصریح کرد: با توجه به اهتمام نمایندگان مجلس این ردیف بودجه‌ای از جدول ۲۱به جدول ۷منتقل خواهد شد، اما نکته مهم این است که به‌هرحال یک ردیف بودجه‌ای داریم که اگر حتی در سقف دوم بودجه قرار گیرد بازهم در حین اجرای قانون بودجه امکان افزایش آن راداریم.

وی گفت: با همکاری بین دولت و مجلس می‌توانیم این طرح را اجرا کنیم و آنچه اکنون برای ما اهمیت بسزایی دارد تصویب قانون رتبه‌بندی فرهنگیان است تا حدود کار را برای اجرا مشخص کند.

رتبه‌بندی فرهنگیان به‌طور علمی دنبال شود

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش تأکید کرد: از تمام مسئولان تصمیم‌گیرنده برای اجرای طرح رتبه‌بندی می‌خواهم کمک کنند تا رتبه‌بندی به‌طور علمی انجام شود؛ این طرح قرار نیست ۱۰۰درصد کارکنان را تحت پوشش قرار دهد.

الهیار ترکمن افزود: رتبه‌بندی فرهنگیان در جهت ارتقای کیفیت، عملکرد و تعیین صلاحیت‌های معلمان موردتوجه قرار می‌گیرد و هر معلمی که صلاحیت‌های حرفه‌ای را داشته باشد طبیعتاً از مزایای بیشتری بهره‌مند خواهد شد درواقع هدف اصلی رتبه‌بندی فرهنگیان افزایش حقوق نیست، اما منجر به افزایش حقوق هم خواهد شد، اما نباید از چارچوب علمی این کار غافل شویم.

وی درباره وضعیت تصویب قانون رتبه‌بندی فرهنگیان و مرور روند اجرای تصویب این قانون در دولت اظهار کرد: لایحه در صحن دولت بررسی می‌شود و پیش‌ازاین کمیسیون اجتماعی آن را تأیید کرده و به صحن ارجاع داده است؛ با توجه به این شرایط پیش‌بینی می‌کنیم این طرح به سال ۹۸برسد مگر آنکه موانع پیش‌بینی‌نشده دیگری در مسیر ایجاد شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز