دکتر حسین میرزایی:

۷ بهمن؛ زمان برگزاری آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فارابی

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۴:۳۶:۱۰
کد خبر: ۸۰۲۸۲۴
۷ بهمن؛ زمان برگزاری آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فارابی
رئیس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی با اشاره به شرکت ۵۶۴۹ اثر در دهمین دوره از این جشنواره گفت: در آیین اختتامیه این جشنواره (هفتم بهمن ماه) از ۱۷ اثر برگزیده داخلی، ۸ اثر خارجی و ۱۲ پیشکسوت، مترجم و نهاد علمی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی تجلیل می‌شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر حسین میرزایی در نشست خبری دهمین دوره جشنواره فارابی اظهار داشت: ۵۱۷۱ اثر داخلی و ۴۷۸ اثر از کشورهای دیگر در این دوره از جشنواره شرکت کردند که از این تعداد ۵۳ درصد کتاب، ۱۱ درصد پژوهش خاتمه یافته، ۱۶ درصد رساله دوره دکتری و ۲۰ درصد پایان‌نامه کارشناسی ارشد هستند.

وی با اشاره به اینکه سه گروه علوم تربیتی، زبان شناسی و علوم اقتصادی بیشترین آثار دریافتی را دارا هستند گفت: از امسال گروه مطالعات بین‌رشته‌ای نیز به گروه‌های علمی جشنواره فارابی اضافه شد و در روز اختتامیه از اثر برگزیده این گروه نیز تجلیل می‌شود.

دکتر میرزایی افزود: با مکاتبات دبیرخانه جشنواره فارابی با ناشران معتبر و گروه‌های علمی دانشگاهی و همچنین الکترونیکی شدن مراحل دریافت آثار، در این دوره از جشنواره تعداد آثار دریافتی افزایش یافت. در این دوره ۳۷ درصد آثار توسط نهادهای حقوقی مانند انجمن‌های علمی و ۶۳ درصد آثار توسط مولفان و محققان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه در بخش بین‌الملل دهمین جشنواره فارابی از ۸ برگزیده خارجی در حوزه مطالعات ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی تجلیل خواهد شد گفت: این برگزیدگان از کشورهای فرانسه، انگلستان، آلمان، لهستان، اسپانیا، اندونزی، قزاقستان و هندوستان خواهند بود.

رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی، استفاده از ظرفیت استادان سزاسر کشور را در داوری و کمیته‌های علمی از مزایایی این دوره جشنواره نام برد و گفت: الکترونیکی شدن فرآیندهای جشنواره باعث شد تا از ظرفیت مراکز علمی غیر از شهر تهران استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس جمهور برای شرکت در اختتامیه جشنواره فارابی دعوت شده است. وی در صورت حضور از نفرات برتر هر گروه با اعطای لوح تجلیل خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز