حسین تاریخی:

برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از ۱۲ بهمن/ ثبت‌نام ۴ هزار مدرسه در طرح‌های دهه فجر

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۱۴:۴۱:۱۲
کد خبر: ۸۰۵۱۵۷
برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از ۱۲ بهمن/ ثبت‌نام ۴ هزار مدرسه در طرح‌های دهه فجر
وزارت آموزش‌وپرورش در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هفتمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در ایام دهه مبارک فجر را برپا می کند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، حسین تاریخی دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست خبری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب که در هنرستان هنر و رسانه تهران برگزار شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین برنامه ما در دهه فجر، برپایی مدرسه انقلاب است و مهم‌ترین اتفاق در این راستا این است که دانش‌آموزان به روایتگری آرمان‌های انقلاب اقدام می‌کنند.

وی بابیان اینکه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در ۴بخش برپا می‌شود، گفت: «دیروز ما» شامل رستاخیز سقوط و اسوه‌های انقلاب، «امروز ما» شامل آفتاب ولایت، دیوار فریاد و موج پنجم، «مجاهدان سایبری» شامل فرصت‌های فضای مجازی، تهدیدهای فضای مجازی و راه‌های مقابله و «فردای ما» شامل انصار المهدی، ویژگی‌های منتظران، سیمای حکومت مهدوی و اربعین حسینی است.

تاریخی ادامه داد: بخش «رستاخیز سقوط» شامل فساد اقتصادی، فساد سیاسی و وابستگی، بخش «اسوه‌های انقلاب» شامل شخصیت حضرت امام و ایران، شهدای شاخص و بزرگان انقلاب و «آفتاب ولایت» شامل ولایت‌فقیه و نقش‌آفرینی رهبری، بخش «دیوار فریاد» شامل دشمن‌شناسی و عرصه‌های نفوذ دشمن، راه‌های مقابله و بخش «موج پنجم» شامل نقش دهه شصتی‌ها، سبک زندگی ایران اسلامی، تولید ملی و کالای ایرانی و تبیین هنرمندانه نظریه مقاومت است.

وی بابیان اینکه در دوره متوسطه اول جشن‌های انقلاب و در دوره متوسطه دوم نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب برپا می‌شود، افزود: تاکنون ۴هزار مدرسه است برای برپایی مدرسه انقلاب ثبت‌نام کردند و ثبت‌نام تا ۱۲بهمن ادامه دارد، همچنین نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از ۱۲بهمن تا ۲۲بهمن و برای برخی از نمایشگاه‌های باکیفیت تا آخر بهمن ادامه دارد.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به بخش ویژه نمایشگاه مدرسه انقلاب اشاره کرد و گفت: بخش ویژه شامل چهل برگ، هویت بانوی مسلمان و آیه سال است که چهل برگ شامل «پویش در خواب بیند پنبه‌دانه»، «دستاوردهای معنوی انقلاب شامل هویت، استقلال و امنیت» و «خرمشهرها در پیش است شامل جهاد اقتصادی و جهاد فرهنگی»، «چهل سال چالش، چهل سال پیروزی» و پاسخگویی به شبهات.

وی اضافه کرد: هویت بانوی مسلمان شامل «الگوی سوم زن یعنی نه برداشت شرقی‌ها و غربی‌ها از زن»، «ضریح بی‌نشان (تبیین الگوی حضرت زهرا (س))» و «جاهلیت مدرن» است و بخش بعدی آیه سال است که شامل آیه آخر سوره فتح و بخش کتاب‌خوانی «جوانه‌ها» با محوریت آیه سال است.

تاریخی بابیان اینکه سایت مدرسه انقلاب را رونمایی کردیم، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سایت مدرسه انقلاب به آدرس ، اطلاعات لازم درباره نمایشگاه مدرسه انقلاب را کسب کنند.

وی از برپایی جشن انقلاب باهدف تقدیر از متصدیان برپایی مدرسه انقلاب نیز در ایام بهمن خبر داد و گفت: با همکاری شبکه امید، برنامه تلویزیونی «مدرسه انقلاب» هرروز از ساعت 18:30به مدت نیم ساعت پخش می‌شود و هرروز نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب معرفی می‌شود.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از فراخوان تئاتر با محوریت «سرباز کوچک امام» برای دانش‌آموزان پسر و «راز درخت کوچک» برای دانش‌آموزان دختر و فراخوان داستان انقلاب که تاریخ شفاهی انقلاب است، خبر داد و اظهار کرد: مهلت ارسال فراخوان‌های تا پایان بهمن است.

وی همچنین به کارهای آموزشی مدرسه انقلاب اشاره کرد و گفت: یک هزار دانش‌آموز ثبت‌نام کردند که در ابتدا محل‌های مرتبط با انقلاب در شهرهای خود را بازدید کرده و بعدازآن به تهران می‌آیند و مکان‌های مختلف که تأثیر درروند انقلاب داشتند را بازدید می‌کنند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از چاپ و توزیع کتاب پرسمان دانش‌آموزی که ۱۲۰سؤال دانش‌آموزی است و همچنین کتاب جوانه با محوریت آیه سال که مربوط استکبارستیزی است، خبر داد

 

نظر شما