رشد دو برابری جمعیت دانش آموزان عشایری در چهار دهه گذشته

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۱۴:۲۹:۲۴
کد خبر: ۸۰۶۶۰۵
رشد دو برابری جمعیت  دانش آموزان عشایری  در چهار دهه گذشته
رشد دوبرابری جمعیت دانش آموزان عشایری، از دستاوردهای وزارت آموزش‌وپرورش در چهل‌سالگی انقلاب، در معاونت آموزش ابتدایی است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، آموزش و پرورش عشایر اولین بار با تلاشهای بهمن بیگی در شیراز بنا نهاده شد و با گسترش آن، به اداره کل تبدیل شد اما در تیر ماه سال 1361 منحل گردید و مجددا در سال 1368 شروع به کار کرد. سپس در سال 1374 برای دومین بار منحل و نهایتا در ششم تیر ماه 1387 به عنوان دفتر، مشغول به کار شد و در طول این مدت با فراز و نشیب های متعددی مواجه بوده است.

براساس این گزارش تعداد دانش آموزان غیر از سال 68-67 که کاهش محسوسی داشته است، سالهای دیگر روندی افزایشی داشته به گونهای که در پایان چهار دهه، بیش از دو برابر شده است و تعداد دانش آموزان عشایری از 14797 به 187495 تن رسیده است که  در تمامی سال ها تعداد دانش آموزان پسر بیش از دختر بوده است.

همچنین در راستای تاکید بر مهارت آموزی و طرح توسعه رشته مهارت های مراکز کاردانش و فنی حرفه ای ، رشد هنرجویان در مناطق عشایری به بیش از 5 برابر افزایش یافته است.

گفتنی است این طرح به دنبال بومی سازی رشته ای کاردانش و فنی حرفه ای و متناسب سازی رشته های با زیست بوم های عشایری جهت آمادگی و ورود به بازار کار می باشد و ایجاد رشته متناسب با شرایط بومی بررسی امکان سنجی ایجاد رشته ، کاربردی بودن رشته هاو تجهیز مراکز به امکانات متناسب با رشته ها از انتظارات برشمرده برای  این طرح است.

جذب بازماندگان از تحصیل، پوشش حداکثری دانش آموزان دبستانی و نوآموزان پیش دبستانی، افزایش کیفیت آموزش، اجرای بهینه طرح ها اعم از آموزشی و پرورشی، احقاق حقوق معلمان عشایری با برقراری امتیازات خاص از قبیل حق کوچ و بیتوته و خدمت در مناطق عشایری و برقراری عدالت آموزشی از اهداف آموزش و پرورش در مناطق عشایری است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز