آئین معارفه و تکریم سرپرست دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۱۴:۱۶:۴۳
کد خبر: ۸۰۹۶۴۹
آئین معارفه و تکریم سرپرست دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد
آیین معارفه و تکریم سرپرست دانشگاه سیستان و بلوچستان با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امام جمعه زاهدان، جمعی از مقامات کشوری و لشکری و دانشگاهیان دانشگاه‌های استان برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این مراسم دکتر محمدتقی نظر پور با اشاره به پیشرفت‌های بسیار خوب و ارزشمندی که در دانشگاه سیستان و بلوچستان روی داده است اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی بسیاری در این دانشگاه در دست احداث است و همه ما باید دست به دست هم دهیم تا هر چه زودتر این پروژه‌ها به ثمر نشیند و تمام خواسته ما بر این است تا این دانشگاه را در قامت یک دانشگاه سربلند و همچون نگینی درخشان در استان ببینیم.

در ادامه دکتر غلامرضا رضایی سرپرست دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز طی سخنانی گفت: از حدود ۱۱ سال پیش، زمانی که مسئولیت دانشگاه ولایت ایرانشهر را پذیرفتم علی‌رغم همه توصیه ها، مبنی بر سخت و طاقت فرسا بودن کار در آن محیط، جز خوبی، محبت و همدلی چیزی در آن مجموعه مشاهده نکردم.

وی افزود: به یاری خداوند متعال و با همت تمامی همکاران دانشگاهی در یک برنامه ریزی منسجم تمام کارهایی که برای پیشرفت آن دانشگاه در نظر گرفته شده بود انجام و امروز شاهد دانشگاهی هستیم که تمام مردم بلوچستان به داشتن آن می بالند.

دکتر رضایی تصریح کرد: دانشگاه ولایت که در روز نخست با بودجه ای (۳۰۰ میلیون جاری و ۷۰۰ میلیون عمرانی) فعالیتش را آغاز کرد، امروز بودجه ای بالغ بر ۶۰ میلیارد دارد و هم اینک ۱۰ تا ۱۲ پروژه عمرانی شناسنامه‌دار در کارنامه خود دارد.

وی یادآور شد: دانشگاه ولایت در حال حاضر دانشگاهی با ۱۱۰ عضو هیئت علمی، ۲۴۰ کارمند، با چارت منظم به مسیر پیشرفت و تعالی خود ادامه می‌دهد.

دکتر رضایی عنوان کرد: بیشترین کمک‌هایی که به آن دانشگاه شد از سوی حوزه طرح و برنامه و عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بوده است که جا دارد تا از کمک و همیاری تمام عزیزان دست‌اندر کار قدردانی شود.

وی در مورد پذیرش مسئولیت دانشگاه سیستان و بلوچستان هم گفت: ساختن این دانشگاه نیاز به کمک همه همکاران دانشگاهی دارد و کار کردن در این دانشگاه بدون کمک و همیاری اعضای هیئت‌علمی و کارکنان کار بسیار مشکل و سختی است، ولی همه ما تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا فضای این دانشگاه، فضایی در شان دانشگاه سیستان و بلوچستان باشد.

حجت‌الاسلام صادقی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز طی سخنانی به وظایف خطیر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سه الزام مهم و ضروری همچون لزوم درگیر شدن دانشگاه با مشکلات کشور، تربیت فرهنگی و اخلاقی و هویتی دانشجویان و اصلاح و تحول داخل دانشگاه از مهم‌ترین نکاتی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده است.

لازم به ذکر است دکتر بندانی رئیس سابق دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز گزارشی از عملکرد حوزه‌های مختلف دانشگاه در طی چهار سال مدیریت خود ارائه کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم حکم انتصاب دکتر رضایی به عنوان سرپرست دانشگاه سیستان و بلوچستان از سوی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به وی تقدیم، و از زحمات دکتر بندانی با اهدای لوح قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز