اولویت دانشگاه جامع علمی کاربردی، تقویت زیرساخت و تامین نیروی مهارتی در کشور است

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۴:۳۶:۰۱
کد خبر: ۸۱۱۶۳۳
اولویت دانشگاه جامع علمی کاربردی، تقویت زیرساخت و تامین نیروی مهارتی در کشور است
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، اولویت دانشگاه جامع علمی کاربردی را تقویت زیرساخت و تامین نیروی مهارتی در کشور اعلام کرد

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در مراسم کلنگ زنی احداث ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی استان البرز با بیان اینکه هدف از تاسیس این دانشگاه تقویت زیرساخت های لازم برای تقویت و تامین نیروی مهارتی است گفت: تقریباً در تمام استان ها زیرساخت های واحد استانی تکمیل شده و شاید از مجموعه 31 استان کشور 3 استان در حال تکمیل است.

دکتر محمد حسین امید ضمن قدردانی از پیگیری مسئولان استانی گفت: در استان البرز ساختمان خوبی برای دانشگاه در نظر گرفته نشده بود که با همکاری مسئولان استانی مشکل زمین حل شد و کمتر از نه ماه دیگر این ساختمان با امکانات کافی دائر خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم نقش مهم خود مبنی بر تامین نیروهای مهارتی برای این استان را بهتر ایفا کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه طبق آخرین آمار بیش از یک میلیون و هفتصد هزار دانش آموخته در مراکز آموزش علمی کاربردی کل کشور وجود دارد گفت: بیشترین تعداد دانشجویان این دانشگاه به ترتیب از استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و البرز هستند.

دکتر محمدحسین امید با بیان اینکه فارغ التحصیلان نظام آموزشی جدید بیشترین تمایل به جذب آموزش های مهارتی را دارند، گفت: بیشترین ترافیک جذب دانشجو را در مهر 98  خواهیم داشت که با اولین خروجی نظام آموزشی 6-6-3 روبرو خواهیم بود.

وی آینده دانشگاه جامع علمی کاربردی را رو به رشد و مثبت ارزیابی کرد و افزود: با توجه به توسعه دانشگاه که در همه جای کشور وجود دارد و اشباع کشور دانش آموختگان نظری، دوره‌های مهارتی همچنان مورد نیاز است و من فکر می‌کنم در بدترین شرایط شاهد پذیرش خوبی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی رویکرد این دانشگاه را بیشتر منطقه‌ای دانست و عنوان کرد: بر اساس توسعه‌هایی که در استان البرز رخ داده، سعی داریم در افزایش زمینه توسعه آن در 5 سال آینده گامهای مثبتی برداریم.

دکتر محمدحسین امید با تاکید بر تقویت آموزشهای مهارتی اظهار داشت: به هیچ وجه قصد تربیت نیروی مازاد و نظری را نداریم. خوشبختانه تمام مراکز در کنار خود در حال تاسیس مراکز نو آوری هستند و در یک سال اخیر تا امروز بیش از صد مرکز نوآوری تاسیس شده که در همایش ها و نمایشگاه های مختلف در حال ارائه دستاوردهای خود هستند که نمونه بارز آن را در نمایشگاه هفته پژوهش شاهد بودیم و دستاوردهای خوبی ارائه و قراردادهای خوبی منعقد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز