دکتر جبارعلی ذاکری:

تعریف ۲۲ پروژه مشترک بین دانشگاه‌های ایران و آلمان

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۴:۲۹:۴۰
کد خبر: ۸۱۳۶۹۱
تعریف ۲۲ پروژه مشترک بین دانشگاه‌های ایران و آلمان
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با اعلام اینکه در سال گذشته ۲۲ پروژه مشترک بین دانشگاه‌های ایران و آلمان تعریف شده است، بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت های دیپلماسی علمی برای توسعه همکاری ها و برنامه های مشترک میان دانشگاه‌های ایران و دانشگاه ها و موسسات معتبر و شاخص علمی در جهان تاکید کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر جبارعلی ذاکری در نهمین نشست سراسری هم‌اندیشی معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهش و پارک‌های علم و فناوری گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران دانشگاهی است که تاکنون برنامه‌های راهبردی خود را در سه دوره دنبال کرده و در حال حاضر نیز چهارمین برنامه راهبردی آن با محوریت توسعه ارتباطات بین‌المللی و حرکت فعالیت‌های علمی دانشگاه‌های برتر کشور در حال انجام است.

وی در این نشست که امروز (یکشنبه) در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، افزود: این دانشگاه پس از آنکه از سوی وزارت علوم به عنوان دانشگاه هماهنگ‌کننده بین دانشگاه‌های آلمان و ایران انتخاب شد، ارتباط با این کشور را آغاز کرد که بر همین اساس طی سه سال گذشته فعالیت‌های بسیاری در این زمینه انجام و نتایج آن در اسفندماه سال گذشته اعلام شد.

دکتر ذاکری با تاکید بر لزوم شکل‌گیری دیپلماسی علمی بین دانشگاه‌های مختلف بیان کرد: باید تعامل و پویایی بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های حوزه تحصیلات تکمیلی با تعریف پروژه‌های مشترک و بهره‌مندی از توانمندی‌های شرکت‌های اجرایی گسترش یابد و از این طریق بیش از پیش ظرفیت‌های مراکز علمی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: در دو سال گذشته طرحی را اجرا کردیم که طی آن، با استفاده از یک دانشگاه آلمان و یک دانشگاه از ایران و دو شرکت متخصص در خرید تجهیزات، گام‌هایی برداشته شد که می‌تواند در آینده الگویی برای دانشگاه‌ها در استفاده از تکنولوژی باشد.

دکتر ذاکری گفت: در سال ۹۶ علاوه بر برگزاری روز علم آلمان در ایران، اجلاسی در این کشور برگزار شد و تعداد قابل توجهی از رؤسای دانشگاه‌ها در آن حضور داشتند و راهکارهایی برای انجام پروژه‌های مشترک ارائه شد که حاصل آن، تعریف ۲۲ پروژه مشترک در سطح ملی بین دانشگاه‌های ایران و آلمان بود. این برنامه اکنون نیز علی رغم وجود برخی محدودیت‌ها، همچنان ادامه دارد و خوشبختانه طرف‌های آلمانی نیز آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در اردیبهشت‌ماه سال آینده میزبان هیئتی از کشور آلمان باشیم، افزود: ما از تعامل اساتید علمی کشور با دانشگا‌های آلمان استقبال می‌کنیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد نتایج مثبت این ارتباطات و هماهنگی‌ها باشیم.

 

نظر شما