وزیر آموزش‌وپرورش:

تشکل‌های دانش‌آموزی به‌صورت همگرا و متمرکز فعالیت کنند

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۴:۲۴:۱۶
کد خبر: ۸۲۳۴۲۰
تشکل‌های دانش‌آموزی به‌صورت همگرا و متمرکز فعالیت کنند
وزیر آموزش‌وپرورش در نشست هیئت‌امنای سازمان دانش‌آموزی با اشاره به برخی موازی کاری‌ها گفت: در شرایط کنونی، تشکل‌های دانش‌آموزی به‌صورت همگرا و متمرکز فعالیت کنند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سیدمحمد بطحایی در نشست هیئت‌امنای سازمان دانش‌آموزی که با حضور اعضا برگزار شد پس از استماع گزارشی از فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی، اظهار کرد: انجام کارهای واحد و موازی یکی از مشکلاتی است که همواره وجود دارد، لذا در این شرایط دشوار مالی نباید موازی کاری داشته باشیم.

وی افزود: تجمیع فعالیت‌ها می‌تواند در ارتقا بهره‌وری مؤثر باشد، بنابراین تشکیل جلسات مشترک با اعضای تشکیلات مختلف و وحدت در انجام فعالیت‌ها ضروری است و می‌تواند بسیاری از طرح‌های آموزش‌وپرورش، ازجمله طرح‌های مهارت‌آموزی را به‌سرعت و دقت بیشتری پیش ببرد.

وزیر آموزش‌وپرورش بر استفاده بهینه از ظرفیت تشکل‌ها تأکید و تصریح کرد: گسترش و تقویت ظرفیت روانی و شخصیتی دانش آموزان، مهم‌ترین اولویت و مهارت موردنیاز در شرایط فعلی اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد همگرایی در بین تشکل‌های دانش‌آموزی و متمرکز کردن برنامه‌ها امری ضروری است که باید در سال ۹۸در دستور کار گیرد.

منشور حقوق شهروندی و توجه به محیط‌زیست از برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی در سال ۹۸

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش از فعالیت بیش از ۵۷هزار نفر مربی سازمان دانش‌آموزی خبر داد و افزود: برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، انجام مانورها، راه‌اندازی سامانه نظارت بر اردوها، تشکیل مجلس دانش‌آموزی و... ازجمله برنامه‌های این سازمان است.

علیرضا کاظمی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های آموزش‌وپرورش منشور حقوق شهروندی، توجه به محیط‌زیست، ارتقا مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزی و تقویت برنامه‌های دینی دانش آموزان ازجمله اولویت‌ها و برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی در سال ۹۸خواهد بود.

در ادامه اینجلسه، برخی اعضای هیئت‌امنای سازمان دانش‌آموزی ازجمله عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، حمیدی معاون تربیت‌بدنی  و سلامت وزارت آموزش ‌و پرورش، تند گویان معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان، مددی مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول و روشنی قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی مواردی را درباره مشکلات و ماهیت فعالیت‌های این سازمان بیان کردند.

 

نظر شما