وزیر آموزش‌وپرورش:

در سیل اخیر به ۱۵۰۰ مدرسه کشور خسارت وارد شده است

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۴:۱۲:۴۰
کد خبر: ۸۳۳۵۶۵
در سیل اخیر به ۱۵۰۰ مدرسه کشور خسارت وارد شده است
وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران از آسیب به ۱۵۰۰ مدرسه در سیل اخیر کشور خبر داد که ۱۰۵ مدرسه به تخریب و تجدید ساخت نیاز دارند‌.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سیدمحمد بطحایی  در حاشیه افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران درباره وضعیت مدارس سیل‌زده کشور گفت: طی گزارش‌های رسیده از 8 استان سیل‌زده کشور1500 مدرسه دچار آسیب شده‌اند خوشبختانه تعداد مدارسی که آسیب دیدگی آن‌ها زیاد است و نیاز به تخریب و بازسازی دارند، حدود 105 مدرسه برآورد شده است.

وی ادامه داد: عموم مدارس نیاز به بازسازی و مرمت دارند، با سازماندهی که برای تعدادی از استان‌ها انجام دادیم استان‌های معین را برای مناطق سیل‌زده در نظر گرفتیم، کارها را آغاز کردیم، استان‌های معین و خیرین مدرسه‌ساز کمک خواهند کرد تا در بخش مرمت و بازسازی مدارس بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن کارها را پیش ببریم، تلاش داریم برای مهر 98 مشکلات برطرف شود تا مدارس آماده خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان باشند.

استفاده از کمک خیران در تجدید ساخت 105 مدرسه‌ تخریب شده یا نا ایمن

بطحایی افزود: در 105 مدرسه‌ای که تخریب شده یا به دلیل سیلاب‌ها ایمنی کافی ندارند از کمک خیران استفاده می‌کنیم تا مدارس جدیدی را بنا کنیم. در همین هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم در استان خوزستان و لرستان خیران حضور پیدا کردند تا شرایط این استان‌ها را بررسی کنیم. به احتمال زیاد تعدادی از مدارسی که نیازمند احداث مجدد هستند برای مهر 98 آماده بهره برداری نشوند بنابراین پیش‌بینی فضای موقتی همچون کانکس‌ها را داشته‌ایم که تعدادی از آن هم به استان‌ها ارسال شده است.

ارسال کانکس به گلستان و لرستان

وزیر آموزش و پرورش افزود: تاکنون 55 کانکس به گلستان و 100 کانکس به لرستان ارسال شده است همچنین تجهیزاتی مانند میز، نیمکت و تخته هم به مدارس مناطق سیل‌زده ارسال شده است. تلاش می‌کنیم در زمان‌های پایانی سال تحصیلی وقفه‌ای برای دانش‌آموزان ایجاد نشود و بستر لازم برای تحصیل دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

احتمال اتمام سال تحصیلی در مناطق سیل‌زده

بطحایی درباره احتمال اتمام سال تحصیلی در مناطق سیل‌زده گفت: این موضوع به‌ویژه در خوزستان و معمولان احتمال دارد چراکه تعدادی از مدارس ما مثلا در حمیدیه که اخیرا به آنجا سفر کرده بودم در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفته است و امکان برگزاری کلاس درس وجود ندارد علی‌رغم اینکه در آموزش و پرورش آمادگی شروع سال تحصیلی را داریم و کتاب‌های درسی و لوازم‌التحریر آماده شده است اما به دلیل آنکه از فضای آموزشی برای اسکان سیل‌زدگان استفاده می‌شود احتمال دارد در برخی از مدارس به ویژه خوزستان سال تحصیلی را کوتاه‌تر کنیم و آن را خاتمه دهیم به همین دلیل برنامه درسی را تغییر می‌دهیم و احتمالا این برنامه کوتاه شود تا دانش‌آموزان تا همان بخشی که تحصیل کردند در امتحانات شرکت کنند. همچنین برای پایه دوازدهم پیش‌بینی‌هایی شده است که تا اوایل هفته آینده اعلام می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز