وزیر علوم:

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تمام بودجه سال ۹۷ خود را تا فردا دریافت می‌کنند

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۱۴:۴۴:۱۳
کد خبر: ۸۳۴۵۵۱
دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تمام بودجه سال ۹۷ خود را تا فردا دریافت می‌کنند
وزیر علوم اعلام کرد: بودجه سال ۹۷ تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور طی امروز و فردا به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.
به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان نشست هم‌اندیشی با صاحب‌نظران علمی کشور که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، با بیان اینکه در این نشست دغدغه‌های قابل توجهی مطرح شد، گفت: انتقاد‌های مطرح شده برای پیشرفت پارک‌های علم و فناوری بودند و می‌کوشیم ساماندهی آموزش عالی را به‌صورت عام با هدف کیفی‌سازی مراکز پژوهش و فناوری پیگیری کنیم.

وزیرعلوم اظهار داشت: در طرح ساماندهی قرار است که شبکه علمی بین تمام مراکز علمی استان‌ها تشکیل شود و هیچ موسسه‌ای منحل یا تعطیل نخواهد شد. باید در فضایی مناسب به سمت پاسخگویی و حل مسائل کشور پیش رویم و تلاش می‌کنیم اثرگذاری دانشگاه‌ها را بیش از پیش افزایش دهیم.

 
غلامی با بیان اینکه تلاش می‌کنند به مباحث علمی به شکل موضوعی نگاه کنند، گفت: جز دانشگاه‌های مناطق سیل زده، چندین گروه علمی برای رفع پیامد‌های سیل اخیر در کشور تشکیل شده اند تا برنامه جدی برای پیشگیری از وقوع چنین بلایایی تدوین شود.

به گفته وی، دانشگاه‌ها باید با گسترش تحقیقات خود، ماموریت گرا شوند، اینکه تنها چند دانشگاه بزرگ با دانشکده‌های متعدد داشته باشیم درست است و کشور‌های اروپایی هم همین مدل را طی می‌کنند، اما یک دانشگاه کوچک هیچ تاثیری در رتبه بندی‌ها ندارد.

 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره تخصیص کامل بودجه سال ۹۷ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بیان کرد: بودجه سال قبل کل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور طی امروز یا فردا به طور کامل به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

 

نظر شما