با بررسی‌های ایرانداک؛

تعداد دانشگاه‌های ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی جهانی افزایش یافت

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۴:۱۴:۱۵
کد خبر: ۸۳۷۰۶۰
تعداد دانشگاه‌های ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی جهانی افزایش یافت
طبق بررسی‌های به عمل آمده از سوی پژوهشگاه ایرانداک، شمار موسسه‌های ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی فراگیر جهانی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، بر پایه تازه‌ترین گزارش سامانه «نما»، ۱۷ نظام گوناگون رتبه‌بندی فراگیر جهانی بررسی و جایگاه مؤسسه‌های ایرانی در آن‌ها پایش و گزارش شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۸ شمار ۲۹ مؤسسه ایرانی در رتبه‌بندی جهانی در دانشگاه‌های «مؤسسه آموزش عالی تایمز» در میان برترین مؤسسه‌های علمی جای گرفته‌اند، که این شمار در سال ۲۰۱۷، ۱۸ مؤسسه بوده است.

همچنین ۱۳ مؤسسه ایرانی در نظام رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های جهان (شانگهای) میان برترین‌ها جای گرفتند که این شمار در سال ۲۰۱۷، هشت مؤسسه بوده است،

۶ مؤسسه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های «کیو. اس.»، ۲۲ مؤسسه در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه عملکرد علمی (یورپ)، ۲۳ مؤسسه در رتبه‌بندی مرکز مطالعات علوم و فناوری «لایدن»، ۱۸ مؤسسه در رتبه‌بندی یو مالتی‌رنک، و ۶ مؤسسه نیز در رتبه‌بندی عملکرد مقاله‌های علمی دانشگاه‌های جهان (تایوان) از ایران در سیاهه مؤسسه‌های برتر جهان جای گرفته‌اند.

بر پایه این گزارش، ۲۱ مؤسسه ایرانی در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو. اس. نیوز»، ۱۲ مؤسسه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، ۱۲۶ مؤسسه در رتبه‌بندی مؤسسه‌های «سکیمگو»، ۱۱ مؤسسه در رتبه‌بندی دانشگاهی «راوند»، ۱۶ مؤسسه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک»، و ۱۱ مؤسسه در رتبه‌بندی آوازه «رار» قرار دارند.

لازم به ذکر است، سامانه «نما» که توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) راه‌اندازی شده و روزآمد می‌شود، به پایش و گزارش جایگاه علم، فناوری و نوآوری ایران در جهان می‌پردازد. این سامانه در نشانی NEMA.IRANDOC.AC.IR در دسترس است.

 

نظر شما