خوشه های شغلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد می شود

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۳:۵۲:۱۶
کد خبر: ۸۳۷۵۲۷
خوشه های شغلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد می شود
دکتر محمدعلی اخوان که در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مازندران حضور یافت گفت:خوشه های شغلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد می شود

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر محمدعلی اخوان مشاور امور علمی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه جامع علمی کاربردی را یکی از ارکان اصلی نظام آموزش مهارت آموزی کشور دانشت و گفت برای جایگزینی فرهنگ مهارت گرایی با مدرک گرایی تلاش جدی می کند.

دکتر محمدعلی اخوان که در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مازندران حضور یافت گفت: اینکه دانشگاه علمی کاربردی استان مازندران خوشبختانه تاکنون برنامه‌های خوبی در دانشگاه مازندران در حوزه نظام مندکردن، برنامه ریزی و ساماندهی صورت گرفته است و از جمله استانهای موفق و پیشرو در نظام آموزش مهارت در کشور است.

وی با تاکید بر مهارت آموزی و اشتغال گفت: بیکاری ریشه بسیاری از پلیدی ها و مشکلات بوده و تبعات سیاسی و اجتماعی ناگواری به همراه دارد و متاسفانه مهمترین چالش کشور در حال حاضر بیکاری و خصوصاً عدم اشتغال دانش آموختگان دانشگاه ها است.

دکتر محمدعلی اخوان با بیان اینکه افراد دارای مهارت در کسب شغل نسبت به دیگران برتری دارند گفت: کیفی بخشی به دوره‌ها و رشته‌ها با سیاست مأموریت گرا نبودن مراکز، اساس دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف رونق تولید است.

وی یادآور شد: ایجاد خوشه‌های شغلی و حرکت دادن به فعالیت مراکز در این راستا، کیفیت بخشی به آموزش‌های علمی، تأمین محیط کارگاه از جمله سیاست‌های جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی است و با این اههداف فاصله بسیار داریم اما ما به عنوان دانشگاه پیشرو در این مسیر حرکت می کنیم.

مشاور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اظهار اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه باید تعداد دانش آموزان کاردانش و فنی و حرفه‌ای به ۵۰ درصد رشد یابد عنوان کرد: به طور متوسط در سطح کشور ۳۸ درصد هدایت تحصیلی مربوط به شاخه کارو دانش و فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: همچنین در آموزش عالی نیز باید شمار دانشجویان بخش مهارتی افزایش یابد و این درحالی ۳۰ درصد دانشجویان تا ۱۴۰۰ باید دانشجوی مهارتی باشد و ۷۰۰ هزار نفر از دانشجویان سهم دانشگاه علمی و کاربردی خواهد بود.

دکتر محمدعلی اخوان یادآور شد: در انتهای برنامه ششم توسعه دانشگاه جامع علمی کاربردی باید ۷۰۰ هزار دانشجو داشته باشد درحالی که امروز شمار دانشجویان ۳۵۰ هزار نفر است و برای رسیدن به هدف باید برنامه ریزی داشته باشیم.

در این مراسم مشاور امور علمی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تقدیر از تلاش‌های دکتر جعفری رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی استان مازندران، دکتر عبدالرضا شیخ الاسلامی را به عنوان رئیس جدید این دانشگاه با سوابق علمی و اجرایی متعددی معرفی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز